با هدف بررسى تحولات سياسى کشور انجام شد‌

با هدف بررسى تحولات سياسى کشور انجام شد
‌ديدار‌ ميرحسين‌ موسوى ‌و‌ محمد خاتمى
تداوم اوضاع ناگوار کنونى به زيان انقلاب ، کشور و مردم است

دلبستگان به انقلاب، امام و‌ ايران از وظيفه الهى و ميهنى خود دست بر نخواهند داشت


روزنامه حیات نو- گروه داخلي- مهندس مير حسين موسوى و حجت الاسلام و المسلمين سيد محمدخاتمى با يکديگر ديدار کردند و گفتند که ملت ايران با زور و فشار از راه خود منحرف نخواهد شد.
به گزارش «پارلمان‌نيوز»، نخست وزير دوران دفاع مقدس و رئيس دولت اصلاحات در اين ديدار ضمن تاکيد بر پايبندى جدى به قانون اساسى و معيارهاى اصيل انقلاب و دفاع از جمهورى اسلامي، از تداوم اوضاع ناگوار کنونى به خصوص ادامه بازداشت‌ها، محدود کردن آزادى‌هاى اساسى بر خلاف قانون اساسى و موازين شرعى و اخلاقي، رواج بداخلاقى‌ها ، تهمت‌زدن‌ها و ناروا گوئى‌ها و محروم بودن کسانى که مورد تهمت و ناسزاگوئى قرار گرفته‌اند از امکان پاسخ ، اظهار نگرانى کردند و اين شرايط را بيش و پيش از هر چيز ديگر به زيان انقلاب ، کشور و مردم دانستند.
آنها همچنين تاکيد کردند جامعه رشيد و بيدار ما که به خصوص به برکت انقلاب اسلامى راه خود را به سوى عدالت ، آزادي، استقلال و سربلندى يافته است با زور و فشار از راه خود منحرف نخواهد شد و دلبستگان به انقلاب و امام و عظمت ايران و ايرانى نيز با وجود همه مشکلات و تهديدها از وظيفه الهى و ميهنى‌شان دست بر نخواهند داشت. ‌..
موسوى و خاتمى تاکيد کردند که آنچه امروز بيش از هر چيز مورد نياز است بازگشت به قانون اساسى و پرهيز از نقض، تحريف يا توجيهات ناروا نسبت به اين ميثاق گرانسنگ ملى است و اگر راه نقد سياست‌ها و رفتارها روى کسانى که در دلسوزى و دلبستگى آنان به جمهورى اسلامى و سرافرازى و استقلال ميهن ترديدى نيست بسته شود، اگر با حضور انتقادى و اعتراض مدنى مردم مقابله شود و اگر تريبون‌هاى رسمى و رسانه‌هايى که بايد در خدمت آرمان‌هاى انقلاب و مصالح جامعه باشند با جعل، تحريف، دروغ‌پردازي، اهانت و ناروا گويى فضا را آلوده‌تر کنند بى‌ترديد مناسبترين موقعيت براى فعال شدن جريان‌هايى پديد خواهد آمد که با اصل انقلاب و نظام سر سازگارى ندارند.
اين دو يار امام راحل خاطر نشان کردند که به نفع آينده کشور است که هر چه زودتر فضاى امنيتى از بين برود و رسانه عمومى و روزنامه‌ها بتوانندبيشتر به وظايف خود عمل نمايند.

0 نظرهای شما: