ساعت جديدكار مراكز دولتي،نظامي،آموزشي،صنعتي وصنوف اعلام شد

ساعت جديدكار مراكز دولتي،نظامي،آموزشي،صنعتي وصنوف اعلام شد

دبيرشورايعالي ترافيك كشوردرگفت‌وگو باايسنا:

طرح تغييرساعت از2آبان درشهرتهران آزمايشي اجرا مي‌شود


1388/07/20 10-12-2009 14:29:00
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - شهري
دبير شورايعالي ترافيك شهرهاي كشور از تصويب نهايي طرح تغيير ساعت كاري سازمان‌ها، ادارات دولتي، بانك‌ها و مراكز آموزشي، نظامي و صنعتي در آخرين جلسه اين شورا خبر داد و گفت: بر اين اساس از دوم آبان ماه سال جاري به مدت يكماه طرح آزمايشي تغيير ساعت شروع به كار گروه‌هاي شغلي در شهر تهران اجرا مي‌شود.
لطفي‌زاده روز دوشنبه در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تاكيد بر اينكه كليه دستگاه‌هاي مرتبط در جلسه شوراي عالي ترافيك حاضر بوده و اين مصوبه با اتفاق آرا به تصويب رسيده است، اظهار كرد: اين طرح براي شناسايي منافع و مضرات ارزيابي مشكلات و نقاط قوت و مسائل مهم مرتبط با اجراي طولاني مدت آن به مدت يكماه به صورت آزمايشي در شهر تهران اجرا خواهد شد.
وي افزود: بر اساس اين مصوبه شهرداري تهران موظف است در زمان اجراي آزمايشي اين طرح، نظرسنجي را از مردم تهران در مورد مسايل و مشكلات بوجود آمده، بهبود ترافيك و در عين حال رضايتمندي مردم داشته باشد.
وي افزود: بر اساس اين مصوبه ساعت كار مراكز نظامي و صنعتي به تشخيص ارگان‌هاي مربوطه 6 تا 6:30 آغاز و بين ساعت 13 تا 13:30 براي گروه‌هاي نظامي و 14 تا 14:30 براي گروه‌هاي صنعتي پايان مي‌يابد، ساعت كار بانك‌ها از ساعت 7 تا 15، ساعت كار ادارات دولتي 7:30 تا 15:30، ساعت آغاز به كار مدارس و دانشگاه‌ها 8 تا 8:30 و ساعت پايان كار 13 تا 15 خواهد بود. همچنين ساعت كار صنوف نيز از ساعت 9:30 تا 16 تعيين شده است.
لطفي‌زادهبه ايسنا گفت: ساعت آغاز به كار مدارس ابتدايي در ساعت 8:30 صبح و دانشگاه‌ها و دبيرستان‌ها نيز در ساعت 8 تعيين شده است تا به اين ترتيب كودكان دوره‌هاي ابتدايي زمان بيشتري را براي استراحت داشته باشند.
دبير شورايعالي ترافيك شهرهاي كشور با تاكيد بر اينكه موضوع اطلاع‌رساني در مورد شروع اين طرح بر عهده شهرداري تهران گذاشته شده تا بموقع و به صورت گسترده در شهر تهران اين آمادگي را فراهم كند، خاطرنشان كرد: براي هر يك از دستگاه‌هاي مرتبط از جمله آموزش و پرورش و آموزش عالي و راهنمايي و رانندگي وظايفي مشخص شده است كه بايد هماهنگ با يكديگر و بموقع انجام شود. اما در عين حال به دليل تازگي اين طرح ممكن است مشكلاتي شناخته نشده‌اي وجود داشته باشد كه در جريان اجرا با آن مواجه شويم.
وي در پاسخ به سوالي در رابطه با ناهماهنگي خروج والدين و دانش آموزان در ساعات اوليه صبح و عصر و نگراني خانواده‌ها از اين موضوع به ايسنا گفت: برخي از اين مسائل از جمله جابجايي دانش‌آموزان كم سن و سال توسط والدين در ساعات اوليه صبح مي‌تواند با اختصاص سرويس مدارس حل شود اما در مورد خانواده‌هايي كه پدر و مادر هر دو شاغل هستند و فاصله قابل توجهي بين خروج آنها با خروج كودكانشان وجود دارد نگراني وجود داشت كه اين مورد را نيز با پيش‌بيني مرخصي ساعتي توسط ارگانهاي مربوطه براي يكي از والدين حل خواهد شد.
وي تصريح كرد: با دستگاه‌هاي مربوطه هماهنگ شده تا در صورت لزوم مرخصي لازم را به اين خانواده‌ها بدهند اما در عين حال بر اساس برآورد شهرداري تهران در گزارش ارائه شده تنها 6/3 درصد از خانوارهاي تهراني پدر و مادر هر دو شاغل هستند.
لطفي‌زاده با بيان اينكه قطعا در جريان اجراي اين طرح تعداد سفرها كاهش نمي‌يابد، به ايسنا گفت: تلاش مي‌شود در جريان اجراي اين طرح توزيع مناسبي را در ساعات شروع و پايان كار شهروندان تهراني داشته باشيم.
وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه طرح هدفمندكردن يارانه‌ها و حذف احتمالي يارانه بنزين و گازوئيل در شش ماهه دوم بر اين طرح اثري نخواهد داشت يادآور شد: در صورت تصويب اين طرح در مجلس، دولت آن را از سال آينده آغاز خواهد كرد و تاثيري در اجراي اين طرح نخواهد داشت.

0 نظرهای شما: