پاسخ رييس‌جمهور به نامه فاطمه آليا مبني بر عدم پذيرش پيشنهاد تصدي وزارت آموزش و پرورش


پاسخ رييس‌جمهور به نامه فاطمه آليا مبني بر عدم پذيرش پيشنهاد تصدي وزارت آموزش و پرورش


1388/07/20 10-12-2009 09:55:45 خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي
رييس‌جمهور در پاسخ به نامه «فاطمه آليا» مبني بر عدم پذيرش پيشنهاد تصدي وزارت آموزش و پرورش تصريح كرد: فرصت بسيار خوبي براي حضور بانوان در عرصه مهم تعليم و تربيت كه كارويژه آنان است فراهم شد و متأسفم كه امكان بهره‌مندي از تجربيات و توانمندي‌هاي ايشان فراهم نشد.
به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، متن پاسخ دكتر محمود احمدي‌نژاد به فاطمه آليا به شرح زير است:
"بسمه تعالي
فرصت بسيار خوبي براي حضور بانوان در عرصه مهم تعليم و تربيت كه كارويژه آنان است فراهم شد و متأسفم كه امكان بهره‌مندي از تجربيات و توانمندي‌هاي ايشان فراهم نشد، اميدوارم در سنگر نمايندگي مردم شريف تهران كماكان خدمتگزار صادق و خوبي باشند."
*متن نامه فاطمه آليا نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي نيز به اين شرح است:
"محضر مبارك جناب آقاي دكتر احمدي‌نژاد
رياست محترم جمهوري
سلام عليكم
بي‌ترديد دولت جنابعالي دولتي متعهد، مكتبي و در مسير آرمان‌ها و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي است؛ از اين‌رو تأييدات پي‌درپي رهبر فرزانه انقلاب را در كارنامه درخشان خود دارد و احياگر گفتمان امام(ره) و انقلاب اسلامي لقب گرفته است؛ دولتي كه فراتر از لفظ و شعار، در عمل زمينه‌ساز اعتلاي فرهنگي و تمدن ديني و تحقق اهداف نوراني اسلام عزيز شده و افتخاري است بزرگ براي اصول‌گرايي و اصول‌گرايان.
عنايت ويژه حضرتعالي به جايگاه زنان در تمدن اسلامي به تبعيت از افكار متعالي بنيانگذار راحل عظيم‌الشأن و رهبر بزرگوار انقلاب اسلامي و برنامه‌ريزي هدفمند در جهت تحكيم بنيان خانواده و سپردن مسئوليت‌هاي اجرايي مناسب به زنان در عرصه مديريت كلان كشور، ضمن تحسين و تقدير دوستداران انقلاب اسلامي در داخل و خارج كشور، موجب و موجد بارقه اميد در بين زنان شهيدپرور و فهيم و بصير گشته است. رأي همكاران محترم در مجلس شوراي اسلامي به سركار خانم دكتر وحيد دستجردي در راستاي تحقق نگاه قانون اساسي مترقي ما در خصوص زنان، مؤيّد مشي مدبّرانه جنابعالي بوده است، به جاست كه از نمايندگان محترم صميمانه سپاسگزاري نمايم.
اينجانب به حسب وظيفه و مسؤوليتي كه پايبندي به آرمان‌هاي حضرت امام(ره) و رهبر عزيز حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بر دوشم نهاده بر خود فرض مي‌دانم از حسن اعتماد جنابعالي و معرفي اين خادم ملت به عنوان وزير پيشنهادي آموزش و پرورش صميمانه قدرداني كنم. يقيناً با اتكال به عظمت پروردگار و مدد از درگاه او و با بهره‌گيري از ظرفيت دولت و مجلس و بهره‌مندي از دو دهه تلاش و تجربه در حوزه آموزش و پرورش، تمامي توان و همت خود را مصروف خدمت به نظام تعليم و تربيت و تحقق اهداف والاي دولت دهم براي ايجاد تحول با رويكرد تربيتي مي‌نمودم؛ اما بنا به مشورت‌هايي كه با جمعي از همكاران محترم مجلس و دلسوزان نظام و انقلاب داشتم در جمع‌بندي به اين نتيجه رسيدم كه همچنان در مجلس در خدمت مردم و پشتيبان برنامه‌هاي دولت محترم كه همانا تجلي اراده و رأي بي‌نظير مردم است، باشم.
لذا ضمن قدرداني از عزم جزم شما در راه نيل به قله پيشرفت و عدالت و تشكر از همكاران فرهنگي‌ام كه با حمايت بي‌شائبه و اهداي پيشنهادات ارزشمند همت به ترغيب و تشويق بنده گماردند، اميدوارم اين خادم ملت را از پذيرش پيشنهاد وزارت معذور و معاف داريد.
در پايان عزت و شادكامي ملت بزرگ و به ويژه فرهنگيان شريف و توفيق و اقتدار روزافزون جنابعالي و ساير دولتمردان نظام مقدس اسلامي را در ذيل عنايت حضرت ولي عصر(عج) و رهبري‌هاي حكيمانه ولي فقيه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي از درگاه ايزد متعال مسألت مي‌نمايد.
و ما توفيقي الا بالله
فاطمه آليا

0 نظرهای شما: