كــابــيــنــه دهــم تــكــمــيــل شــد

كــابــيــنــه دهــم تــكــمــيــل شــد
حاجي‌بابايي ، محصولي و نامجو به دولت پيوستند


1388/08/24 11-15-2009 14:06:22
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: مجلس
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي امروز - يكشنبه - پس از بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي آموزش و پرورش، رفاه و تامين اجتماعي و نيرو به وزارت حميدرضا حاجي‌بابايي براي وزارت آموزش و پرورش، صادق محصولي براي وزارت رفاه و تامين اجتماعي و مجيد نامجو براي وزارت نيرو راي مثبت دادند.
به گزارش ايسنا، در جلسه‌ علني روز يكشنبه مجلس، پس از سخنان رييس‌جمهور كه براي دفاع از وزراي پيشنهادي خود به مجلس آمده بود نمايندگان مخالف و موافق وزراي پيشنهادي مطالب خود را بيان كردند كه در نهايت پس از راي‌گيري سه وزير پيشنهادي ياد شده به وزارت رسيدند.
حميدرضا حاجي‌بابايي با 217 راي موافق، 33 راي مخالف و 13 راي ممتنع، صادق محصولي با 149 راي موافق، 95 راي مخالف و 21 راي ممتنع و مجيد نامجو با 210 راي موافق، 36 راي مخالف و 19 راي ممتنع به وزارت رسيدند.
در اين جلسه هيچ‌كدام از نمايندگان در مخالفت با وزارت حاجي‌بابايي و نامجو صحبت نكردند، و تنها در مورد محصولي تعدادي از نمايندگان در جايگاه موافق و مخالف صحبت كردند.
**نماينده‌ مردم مشكين‌شهر در خانه‌ ملت، گفت: وزير پيشنهادي رفاه و تامين‌اجتماعي به دليل نداشتن سابقه حتي يك روز كاري در وزارت رفاه يا تشكيلات مشابه نمي‌تواند گزينه‌ مناسبي براي تصدي‌گري اين وزارتخانه باشد.
به گزارش ايسنا، يونس اسدي در مخالفت با وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي به برنامه‌ ارائه شده محصولي در مورد اين وزارتخانه اشاره و اظهار كرد: چيزي كه در اين برنامه وجود ندارد برنامه‌ريزي مطابق با تعريف موجود است، بدان معنا كه برنامه‌ريزي به معناي مروري بر گذشته، بررسي وضع موجود و برنامه‌ريزي براي آينده است كه چنين مواردي در برنامه‌ ارايه شده وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي وجود ندارد.
وي با بيان اين‌كه بنده اين برنامه‌ ارايه شده را به عنوان يك برنامه قبول ندارم، گفت: در اين برنامه يكسري اهداف، وظايف و خط‌ مشي كه مي‌توان به وفور در تمامي صفحات روزنامه‌ها پيدا كرد آورده شده است. تعجب بنده از اين است كه در اين برنامه كه براي اين وزارتخانه با عظمت زياد طراحي شده هيچ مبدا و مقصدي مشخص نيست.
نماينده‌ مردم مشكين‌شهر در خانه‌ ملت، با اشاره به اصل 29 قانون اساسي، گفت: اين اصل راهگشايي براي اقشار كم‌درآمد و فقير است كه در برنامه‌ي وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي در مورد آن سكوت شده است. تنها يك مورد با عنوان اين اصل آورده شده است.
اسدي با اشاره به موارد ديگري از برنامه‌ محصولي اظهار كرد: در بخش ديگري از برنامه دخالت موثر در سياست‌گذاري‌هاي مالياتي آورده شده است. تعجب بنده از اين است كه وزارت رفاه و تامين اجتماعي در كجاي بحث اقتصاد كشور قرار دارد كه مي‌خواهد در سياست‌گذاري در امر مالياتي كشور وارد شود. انگار اقتصاد ما در مملكت اين‌قدر بي‌صاحب است كه يك وزارتخانه كه اصلا بحث مالياتي به آن وارد نيست مي‌خواهد وارد شود.
اين نماينده‌ مجلس ادامه داد: يكي ديگر از موارد گنجانده شده در برنامه‌هاي اين وزير پيشنهادي مربوط به امور درمان است. در اين بين تعجب بنده اين است كه مطابق با قانون برنامه‌ي چهارم توسعه اين وزارتخانه نبايد در امور درمان سازمان تامين اجتماعي وارد شود. در صورتي كه اين مورد مطرح شده در برنامه‌ي اين وزير پيشنهادي عملياتي شود بايد در وزارت بهداشت و درمان را بست.
وي با اشاره به ماده‌ 89 قانون برنامه‌ي چهارم توسعه، گفت: به نظر مي‌رسد كه حتي اين ماده يكبار نيز مرور نشده است. هم‌چنين براي شستا شركت‌هاي عظيم سرمايه‌گذاري سازمان تامين اجتماعي توجه ويژه‌اي در اين برنامه نشده است. به نظر بنده اين شركت‌ها بيشترين حرف‌ها را در بخش اقتصادي مي‌توانند بزنند. بنابراين بي‌تفاوت رد شدن از اين بحث جفاي جدي بر آنهايي است كه به اميد فردا اندك سرمايه‌اي را در اختيار اين سازمان قرار دادند تا بتوانند در آينده استفاده كنند كه متاسفانه در اين برنامه به كلي فراموش شده است.
نماينده‌ي مردم مشكين‌شهر در خانه‌ي ملت، با بيان اين‌كه در تدوين برنامه‌ي وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي هيچ توجهي به مجلسي كه در راس امور است نشده است، اظهار كرد: متاسفانه به باور بنده ارايه‌ي چنين برنامه‌اي تنها اهانت به ديدگاه نمايندگان است. چرا كه اصلا اين يك برنامه نيست بلكه چند مطلب را از چند كتاب استخراج كرده و به عنوان برنامه به مجلس ارايه كرده‌اند.
اين نماينده‌ مجلس هشتم، با انتقاد از تعامل محصولي با مجلس در دوران تصدي وزارت كشور، گفت: شايد برخي از ما بهتران بودند كه آقاي محصولي حرف‌شان را مي‌شنيد اما بنده به عنوان يك نماينده كه به گروه و جناحي تعلق ندارم و همواره حرف حق را گفته‌ام هيچ‌گاه توجهي از ايشان نديده‌ام. به گونه‌اي كه در مراجعه‌اي كه به دفتر آقاي محصولي داشتم متوجه شدم كه به دفترشان سپرده بودند كه موبايل نمايندگان را بگيرند و اجازه ندهند كه نمايندگان با موبايل وارد شوند. آيا جايگاه وزير اينقدر بالاتر است كه يك نماينده نمي‌تواند با يك موبايل وارد دفتر كار آقاي وزير شود؟
نماينده مردم مشكين‌شهر با اشاره به سرمازدگي در اوايل بهار به باغات حوزه‌ي انتخابيه‌اش، گفت: در آن زمان نزديك به 15 هزار هكتار باغات شهرستان مشكين‌شهر را سرما زد كه بنده علي‌رغم تلاش سه روزه نتوانستم با آقاي محصولي وزير وقت كشور تلفني صحبت كنم تا حداقل دلداري به مردم اين شهرستان بدهد. اين مردمي هستند كه خسارت ديده‌اند و نان شب ندارند، اما ايشان حتي به خودشان اجازه ندادند كه با يك تلفن با نماينده‌ي مردم صحبت كنند تا بنده از زبان ايشان به مردم بگويم كه با وزيري كه رييس ستاد حوادث غيرمترقبه كشور است صحبت كردم و درد مردم را به او رساندم. از سوي ديگر با وجود داشتن چندين ملاقات با ايشان نيز تاكنون جوابي نداده است.
وي افزود: بر چه اساسي آقاي محصولي بدون سابقه‌ كار مي‌خواهد براي حداقل پنج ميليون نفر زير خط فقر مطلق كه حتي نان شب خود را نيز نمي‌توانند تامين كنند در اين مجموعه بزرگ وارد شوند.
اين نماينده‌ مخالف وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي، خاطرنشان كرد: آقاي محصولي حداقل با 50 ميليون نفر مردم كشور سر و كار دارد كه رتق و فتق امور مردم بدون داشتن پشتوانه‌ي شناخت سازمان رفاه و تامين اجتماعي هيچ فايده‌اي ندارد.
اسدي با بيان اين‌كه بنده به عنوان يك نماينده‌ي مردم صلاحيت آقاي محصولي را براي تصدي وزارتخانه‌ي رفاه و تامين اجتماعي نمي‌پسندم، مدعي شد كه چندين پرونده در سازمان تعزيرات حكومتي در استان اردبيل براي بحث سوآپ نفتي مفتوح است كه محصولي در قبال آنها مسوول است و بايد بگويد كه چه سوءاستفاده‌هايي در سوآپ‌هاي نفتي بين جمهوري آذربايجان كه نفت و گازوئيل را از ايران به سمت نخجوان حمل مي‌كردند انجام شده است.
** نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس در توضيح علت موافقت خود با وزير پيشنهادي رفاه گفت: امروز براي موافقت با آقاي محصولي استخاره كردم كه خوب آمد.
عليرضا منادي سفيدان گفت: بنده نه به عنوان جايگاه سياسي، بلكه با توجه به شرايط امروز كشور ما كه همان پوست اندازي اقتصادي است، از ايشان حمايت مي‌كنم.
** يك عضو فراكسيون انقلاب اسلامي در موافقت با وزير پيشنهادي رفاه گفت: وزارت رفاه بزرگترين بنگاه اقتصادي كشور است، لذا بايد كسي در آنجا باشد كه اقتصاد، توليد ثروت و ارزش ثروت را به خوبي بداند.
به گزارش ايسنا، علي‌اصغر زارعي در موافقت با وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي افزود: براي تحقق شعارهاي دهه چهارم انقلاب يعني پيشرفت نياز به كارآمدي داريم كه به معناي داشتن دانايي و توانايي است.دانايي يعني تحليل درست از وضع موجود و داشتن برنامه منسجم براي عبور از وضع موجود و رسيدن به وضعيت مطلوب.
وي گفت: آقاي محصولي از ابتداي انقلاب در عرصه‌هاي جهاد و شهادت تا رده فرمانده سپاه منطقه 5 كشور حضور داشته و مديريت بحران را در زمان جنگ تجربه كرده است.
زارعي اضافه كرد: آقاي محصولي در دولت نهم مشاور رييس‌جمهور بوده و حضور موثر در جلسات دولت داشته‌اند، ضمن آن كه ارتباط تنگاتنگ فكري و سياسي با رييس‌جمهور نيز از ويژگي‌هاي مهندس محصول است كه نشان مي‌دهد مي‌تواند از عهده وزارت رفاه بر بيايد.
وي هم‌چنين خاطرنشان كرد: دوستان مي‌دانند كه قبل از وزارت كشور، آقاي رييس جمهور براي چندين بار خواسته بود تا آقاي محصولي مسووليتي را بپذيرند، كه قبول نكردند، اما زماني كه احساس كردند باري زمين مانده است، براي چند ماه هم كه شده مسوولت وزارت كشور را قبول كردند. لذا تكليف گرايي يكي از ويژگي‌هاي آقاي محصولي است كه قبلا هم نشان داده بود و اكنون هم براي وزارت رفاه حضور يافته‌اند.
وي افزود: مديريتي كه ايشان در صحنه انتخابات رياست جمهوري در فرصت كم انجام دادند و هجمه‌هاي كه از سوي دشمنان و بعضا مخالفان صورت گرفته بود، مديريت فضاي بازي كه فكرها و سليقه‌هاي مختلف بتوانند، حضور پيدا كنند و جهانيان را متحير كرد، مقداري مرهون رويكرد آقاي محصولي بود.
زارعي تصريح كرد: ايشان در زندگي شخصي خود نيز با داشتن زندگي سالم، در ايجاد ثروت با كار و تلاش و نه با رانت و استفاده از وام بانكي فعال بوده است. بايد بگوييم كه آيت‌الله حائري شيرازي گفته‌اند كه كسي كه بتواند و نخواهد و پاك زندگي كند، كمياب است. اگر بخواهيم يكي از مديران نمونه نظام اسلامي را پيدا كنيم آقاي محصولي است. ايشان در حين كار ضوابط قانوني و شرعي را رعايت كرده و توانسته زندگي سالم و پاكي را داشته باشد.
وي با اشاره به برنامه‌هاي ارايه شده از سوي وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي ادامه داد: مديريت وزارت رفاه ‌و تامين اجتماعي از يك بعد بزرگترين بنگاه اقتصادي كشور است، لذا كسي بايد در آنجا باشد كه اقتصاد، توليد ثروت و ارزش ثروت را به خوبي بداند و بفهمد. اهل تعامل اقتصادي باشد و به ضوابط شرعي مقيد باشد، لذا از اين بعد براي وزارت رفاه چنين فردي(محصولي) مورد نياز است.
زارعي هم‌چنين با اشاره به جايگاه بيمه تامين اجتماعي در برنامه‌هاي محصولي گفت: ايشان در برنامه‌هاي خود بحث بيمه بيكاري را مطرح كرده‌اند كه شرايطي براي جامعه فراهم شود كه به افزايش رفاه كمك شود.
وي درباره شركت‌هاي سرمايه‌گذاري كه در برنامه‌هاي محصولي آمده نيز اظهار داشت: در اين زمينه هم مهندسي مجدد شركت‌هاي سرمايه‌گذاري لازم است. ما بايد نگاه مجددي به سرمايه‌ها داشته باشيم، زيرا تا كنون مديريت خوبي براي سرمايه‌گذاري‌ها نشده است.
وي در پايان خاطرنشان كرد: وزير رفاه با داشتن نگاه مثبت به طبقات ممتاز جامعه از حيث تامين بيمه چه بيكاري چه درمان، داشتن ارتباط تنگاتنگ با وزارت بهداشت مي‌تواند ماموريت خود را به خوبي انجام دهد. كه آقاي محصولي در سوابق كار خود نشان داده‌اند كه اهل تعامل و همكاري چه در دوران جنگ چه پس از آن و چه در زمان وزارت كشور است.
**علي مطهري گفت: حرف ما اين است كه نحوه‌ مديريت وزارت كشور در انتخابات به گونه‌اي بود كه ادعاي واهي تقلب در انتخابات زمينه پذيرش در ميان بخشي از جامعه پيدا كرد.
به گزارش ايسنا، نماينده مردم تهران در مجلس كه در مخالفت با وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي سخن مي‌گفت، اظهار كرد: در مخالفت‌ها هميشه به نقاط ضعف توجه مي‌شود و نقاط قوت مفروض گرفته مي‌شود، نقاط قوت جناب‌ آقاي محصولي كه از دوستان قديم ما هستند روشن است، مساله ديانت و تقواي ايشان به جاي خود است.
وي گفت:‌ مساله ثروت هنگفت ايشان يك علت مخالفت من است كه به هر حال به طور طبيعي هيچ وقت چنين ثروتي جمع نمي‌شود و پاسخ‌هاي آقاي رييس‌جمهور در راي اعتماد قبلي هم قانع كننده نبود، ايشان مي‌توانند در پست ديگري مثل معاونت رييس‌جمهور و در جايي كه نياز به راي اعتماد مجلس نباشد به خدمت خود ادامه دهند.
اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس در مورد نحوه مديريت محصولي در انتخابات اخير ‌گفت: ما سلامت، زيبايي و شكوه انتخابات را از نحوه مديريت وزارت كشور تفكيك مي‌كنيم، لذا راي اعتماد دادن يا ندادن مجلس به آقاي محصولي هيچ ارتباطي با سلامت انتخابات رياست جمهوري نخواهد داشت.
وي افزود: حرف ما اين است كه نحوه‌ي مديريت وزارت كشور در انتخابات به گونه‌اي بود كه ادعاي واهي تقلب در انتخابات زمينه پذيرش در ميان بخشي از جامعه پيدا كرد.
به گفته وي، يكي از موارد اين سوءمديريت نحوه اعلام نتيجه انتخابات به تبع عملكرد ستاد رقيب است، يعني چون آنها زودتر اعلام كردند كه ما پيروز شديم و مي‌خواهم جشن بگيريم وزارت كشور ما نيز به دنبال آنها، در حالي كه هنوز در تهران راي مي‌دهند، ‌اعلام كرد كه آقاي فلاني پيروز شده‌اند و حداقل 80 درصد آراء را اعلام كرد، اين نشانه سوءتدبير و سوء مديريت جناب آقاي محصولي است.
مطهري افزود: در صورتي كه وزارت كشور بايد ابتكار عمل را به دست داشته باشد و عمل انفعالي نداشته باشد.
نماينده تهران تصريح كرد: در اين‌كه بخش اعظم مسووليت آشوب‌هاي پس از انتخابات متوجه كساني است كه ادعاي تقلب را مطرح كردند ترديدي نيست؛ اما حوادثي مانند حادثه كوي دانشگاه تهران كه دل رهبر انقلاب را خون كرد، حادثه مجتمع مسكوني سبحان و حادثه دردناك كهريزك در حوزه مديريت ايشان انجام شد و اين‌كه بگويند عناصر سرخود اين كارها را كرده‌اند، جواب قانع‌كننده‌اي نيست.
اين نماينده اصولگراي مجلس با بيان اين‌كه وزير كشور مسوول امنيت داخلي كشور است، گفت: همان‌طور كه گاهي يكي هواپيما سقوط مي‌كند و وزير راه را به دليل سهل‌انگاري كاركنان زيرمجموعه او بركنار مي‌كنند، در اينجا نيز وزير كشور نمي‌تواند بگويد به من مربوط نيست و كاري از دست من بر نمي‌آمد، حداقل اين بود كه اعتراض كنند مجلس نبايد در قبال اين سوءمديريت به ايشان مدال بدهد.
مطهري با بيان اين‌كه بسياري از صندوق‌هاي بازنشستگي در حال ركود و نزديك به ورشكستگي هستند، افزود: در برنامه ايشان طرحي براي حل اين مشكل ديده نمي‌شود.
** مهدي سنايي اظهار داشت: حوزه‌ي وزارت رفاه دانش‌آموز لازم ندارد، متخصص لازم دارد.
به گزارش ايسنا، عضو فراكسيون خط امام(ره) مجلس كه در مخالفت با وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي سخن مي‌گفت، اظهار داشت: عدم تخصص آقاي محصولي از دلايل عمده مخالفت من با وزارت ايشان در سمت وزارت رفاه است.
وي با بيان اين‌كه هر چند قاعده داشتن تخصص در بسياري موارد لحاظ نشده است، گفت: البته حتي در كابينه اول و دوم جمهوري اسلامي وزراي پيشنهادي به شكلي با موضوع وزارت مربوطه، درگير بوده‌اند.
سنايي به داشتن مدرك مهندسي عمران و كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني محصولي اشاره كرد و گفت: ايشان سابقه‌ي حتي يك روز حوزه‌ي رفاه، بيمه و تامين اجتماعي اجتماعي ندارند.
عضو فراكسيون خط امام مجلس، افزود: ما بارها ديده‌ايم كه افرادي در مصدري برنامه‌هاي زيادي تعريف مي‌كنند اما با توجه به عدم تخصص و سابقه آن كار بعد از سه، چهار سال هم خود خسته مي‌شوند و هم ديگران را خسته مي‌كنند و عايدي هم نصيب كساني كه مشمول مديريت آنها هستند، نمي‌شود.
به گفته‌ وي، مجلس از وزارت دو وزير آموزش و پرورش و نيرو استقبال كرده؛ يكي از دلايل عمده‌ اين امر تخصص و تجربه آنها در حوزه‌ پيشنهاد شده است.
سنايي گفت: تعجب مي‌كنم كه گفته مي‌شود آقاي محصولي در توليد ثروت تجربه دارد، ثروت و رفاه را مي‌فهمد پس مي‌تواند رفاه ايجاد كند. در اين صورت بايد وزارت نفت را به صاحب كمپاني نفت و وزارت اقتصاد را به تجار بزرگ پيشنهاد كنيم. اين چه استدلالي است؟
عضو فراكسيون خط امام مجلس، در خصوص ثروت محصولي با بيان اين‌كه وارد اين موضوع نمي‌شوم كه اين ثروت به چه شكلي كسب شده، گفت: الكاسب حبيب‌الله، در دين ما كسب و توليد محترم شمرده شده و قابل احترام است. ان‌شاءالله اين ثروت به شكل مشروع تحصيل شده و مجلس به اين موضوع توجه كند.
وي افزود: خرداد ماه كه خدمت مقام معظم رهبري بوديم ايشان فرمودند آقايان نماينده، جمهوري اسلامي دنبال ايجاد طبقه‌ي جديد نيست، يعني حوزه‌ي سياسي در جمهوري اسلامي ايران و حوزه‌ي مديريت بايد دنبال تحصيل ثروت نباشد.
سنايي يادآور شد: فرض مي‌كنيم ايشان ثروتش را مشروع كسب كرده اما چگونه ممكن است ده‌ها ميليارد ثروت بدون استفاده از ارتباطات و بدون رانت در اين اقتصاد ناسالم ما تحصيل شود. فرض مي‌كنيم اين مال به شكل مشروع تحصيل شده اما اين قاعده كه جمهوري اسلامي ايران دنبال طبقه جديد در حوزه‌ي مديريت و سياست نيست، بايد مورد توجه باشد.
عضو فراكسيون خط امام مجلس، با اشاره به اين‌كه محصولي گفته زندگي ساده‌اي دارد، پرسيد يعني چه؟ حال بفرمايند آيا اين ده‌ها ميليارد تومان ثروت صحيح است يا نه؟ و اگر كسي اين ثروت را دارد، بايد آن را استفاده كرده و به ديگران هم بدهد و الا مثال سخن سعدي مي‌شود كه مي‌گويد: دو كس رنج بيهوده بردند و سعي بي‌فايده كردند، يكي آن‌كه اندوخت و نخورد و ديگر آن‌كه آموخت و نكرد. به هر حال اگر اندوختيد كه مي‌توانيد استفاده كنيد و به ديگران هم بدهيد.
وي با اشاره به عملكرد محصولي در وزارت كشور در برهه‌ انتخابات، گفت: بايد بين حضور 40 ميليوني و شكوهمند مردم در انتخابات و عملكرد وزارت كشور تفكيك كنيم. اي بسا وزارت كشور با اطلاع‌رساني صحيح و به موقع و با اعتمادسازي مي‌توانست جلوي برخي حوادث و ترديدها را بگيرد.
سنايي گفت: وحي منزل نيست كه آقاي محصولي حتما وزير باشد، يك بار براي وزارت نفت، يكبار براي وزارت كشور و الان براي وزارت رفاه پيشنهاد شود. بالاخره تخصص ايشان چيست؟ نفت، كشور، رفاه يا سياست؟
عضو فراكسيون خط امام مجلس، يادآور شد: وزارت سرقفلي نيست كه توزيع شود. شغل‌هاي زيادي وجود دارد، ايشان نيز چنان كه نقل مي‌كنند اخلاق حسنه دارد و مي‌تواند در محل‌هايي كه تخصص دارد و نقض قواعد و نرم‌هاي ما نيست، خدمت كند.
نماينده‌ مردم نهاوند در خانه‌ ملت، با اشاره به نحوه‌ تعامل محصولي با مجلس، گفت: ايشان در دوره‌ي وزارت كشورشان جزء ضعيف‌ترين وزرا از جهت تعامل با مجلس بودند. البته درگير بحث انتخابات بوده‌اند، اما اين امر توجيه كننده كل موضوع نيست.
وي در خصوص نگاه تجاري وزير پيشنهادي به رفاه، اظهار داشت: وزارت رفاه يك وزارت ستادي است، متاسفانه علي‌رغم درآمدهاي انبوهي كه سازمان تامين اجتماعي و صندوق‌هاي بازنشستگي دارند عموم اينها نزديك به ورشكستگي هستند و در واقع وزير رفاه، بايد از فقرزدايي و تامين اجتماعي و ايجاد بيمه به شكل گسترده حمايت كند.
سنايي در خصوص چالش‌هاي مطرح شده در برنامه‌اي محصولي از جمله فقدان جامعيت در تعهدات بيمه‌اي، ناكارآمدي در نظام اجرايي و خدمات‌رساني سطوح مختلف نظام جامع و گسترش نارضايتي از خدمات بيمه‌اي، گفت: در اين بخش هيچ برنامه مشخصي وجود ندارد و برنامه‌هاي مطرح شده نيز عمومي بوده و كاربردي نيست. امروز سخنان و برنامه‌هاي كلي مشكل را حل نمي‌كند.
عضو فراكسيون خط امام مجلس، وي با اشاره به برنامه‌ي بازگشت سازمان تامين اجتماعي به وزارت رفاه و تامين اجتماعي مطابق قانون مصوب، گفت: جهت استحضار مي‌گويم كه اين موضوع، قانون مصوب نيست، بلكه دستور آقاي رييس جمهور است و بر اساس آن عمل شده و ايشان بايد روشن كنند كه موضع‌شان در اين باره چيست؟
وي در مورد تداخل وظايف كميته‌ي امداد و بهزيستي، گفت: در مورد اين‌كه مشخصا مرز وظايف بهزيستي و كميته‌ي امداد كجاست، آقاي محصولي برنامه‌ي مشخصي ارايه نكرده‌اند.
به گفته‌ي وي، وجود آقاي محصولي در ساختار مديريت كشور و ادامه‌ي خدمت ايشان مي‌تواند در موضع ديگري باشد.
** بهمن محمدي در موافقت با وزير پيشنهادي رفاه در جلسه علني امروز مجلس گفت: من فكر مي‌كنم محصولي كه در 21 سالگي توانسته فرماندار يك شهرستان بزرگ باشد، ذاتا توانمندي مديريت را داشته است، تجربه ايشان از فرمانداري تا وزارت كشور اين را نشان مي‌دهد. دفاع من نه مساله جناحي و گروهي بلكه به دليل شناختي است كه از ايشان دارم.
وي ادامه داد: من در سال 65 توفيق داشتم كه در قرارگاه رمضان باشم، ايشان تيپ ويژه پاسداران را راه‌اندازي كرد كه بعدا تبديل به لشگر 6 ويژه شد، در آنجا با چه مرارت‌هايي ايشان توانست آن تيپ را با تكيه به توانمندي‌هاي مالي منطقه خود راه‌اندازي كند و چه زحماتي در درون خاك عراق براي عمليات‌ها كشيد.
نماينده فريدن، فريدون‌شهر و چادگان در مجلس افزود: تجربه‌اي كه ايشان در 30 سال بدست آورده با آن توانمندي ذاتي و علم مديريت كه در سوابق، تحصيلات و مدارك ايشان آمده است كه مهندسي عمران و كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني دارند، نشان مي‌دهد اين سه ويژگي در وجود ايشان متبلور است.
محمدي ادامه داد: وزارت رفاه تلفيقي از يك مجموعه بزرگ اقتصادي شامل چندين بنگاه بزرگ اقتصادي و مجموعه‌هاي ديگر خدمت رساني شامل سازمان بازنشستگي، سازمان بيمه درماني، بيمه اجتماعي روستاييان و سازمان بهزيستي است كه خدمات جانبي اين وزارت‌خانه بسيار گسترده هست. مهندس محصولي دقيقا در ارتباط با اين زمينه تخصص لازم را دارد، ايشان هم در زمينه عمران و هم مديريت بازرگاني تخصص لازم را دارد.
نماينده مردم فريدن، فريدون‌شهر و چادگان در خانه ملت اظهار كرد: ايشان سه ويژگي يعني توانمندي ذاتي، تجربه كافي در دوران 30 سال بعد از انقلاب و هم علم لازم براي مديريت را دارا هستند، تخصصي كه بناست در وزارت رفاه به كار برده شود، هم بايد آشنا به مسايل اقتصادي، عمراني و هم فعاليت‌هاي خدماتي و رفاهي باشد كه ايشان در طول اين مدت در هر كجا كه بوده آن را انجام داده است.
وي با اشاره به دوره مديريت محصولي در وزارت كشور خاطرنشان كرد: در زماني كه ايشان در وزارت كشور بود شرايط بحراني و خاص بود زمان كوتاهي بود كه بلافاصله متصل به برگزاري انتخابات بزرگ بود، بعضي دوستان مخالف اشاره كردند كه اعتماد از بين رفت، اگر اين اعتماد در آستانه انتخابات و فضاي سالم توسط وزارت كشور ايجاد نمي‌شد، چگونه 40 ميليون نفر از مردم كشور در بي‌سابقه‌ترين انتخابات مشاركت كردند؟ آيا اين فضا آماده نبود؟ آيا اعتماد به وجود نيامده بود؟ اگر اين اعتماد نبود مردم چگونه با اين ازدحام در انتخابات شركت كردند؟ طي مدت كوتاه مديريت ايشان، دوستاني كه ارتباط داشتند واقعا مي‌دانند كه چه تعاملي بين وزارت كشور و مجلس به وجود آمد و آن شرايطي كه در زمان راي گيري براي ايشان در وزارت كشور بود، بعد از آن به شرايط مناسب‌تري تبديل شد.
محمدي در ادامه با اشاره به برنامه‌هاي ارايه شده از سوي محصولي براي وزارت رفاه تصريح كرد: ايشان در برنامه‌هايش دقيقا به چالش‌ها، مشكلات و شرايط ويژه‌اي كه به وزارت رفاه حاكم است، مخصوصا در آستانه هدفمند كردن يارانه‌ها اشاره كرده است و برنامه‌هايي براي آنها دارد. ايشان اعلام مي‌كنند كه تامين اجتماعي را در آستانه هدفمند كردن يارانه‌ها توسعه بدهيم و تمامي اقشار جامعه را به نوعي تحت پوشش يكي از بيمه‌ها قرار دهيم و دقيقا آگاه هستند وضعيت سازمان بازنشستگي چگونه است.
بهمن محمدي ادامه داد: يكي از دوستان اشاره كردند كه سازمان بازنشستگي در آستانه ورزشكستگي است وقتي فرد متعهدي اين اطلاع را دارد و با علم و اطلاع به اين موضوع اين بار را مي‌پذيرد، اين نشان از صداقت اوست. يكي از دوستان مخالف فرمودند ما قبول داريم ايشان فرد متديني است. اگر بپذيريم كسي فرد متديني است قطعا تمام برنامه‌ها و كارهايش در قالب تدين شكل مي‌گيرد و خارج از چارچوب ديني عملي را انجام نمي‌دهد.
وي ادامه داد: يكي از دوستان مسايلي درباره انتخابات بيان كرد، ما وقتي مي‌بينيم با گزارش بسيار جامعي كه ايشان در حضور مقام معظم رهبري از انتخابات رياست جمهوري دهم دادند و مقام رهبري انتخابات را تاييد مي‌كنند اين صحبت‌ها چيست؟ خود اين دوست عزيز اين‌ها را مرتبط با فضاسازي‌هاي رقباي انتخابات مي‌داند، پس متصل كردن آن به جريان برگزاري انتخابات آن هم در شرايط حساس و بحراني چه وجهي دارد؟
محمدي خاطرنشان كرد: محصولي مرد مديريت در شرايط سخت و بحراني است، همانطور كه تيپ ويژه پاسداران و لشكر 6 ويژه را براي عمليات‌هاي بسيار حساس و دقيق درون خاك عراق راه انداخت و به نتايج بزرگ رسيد در شرايط حساس انتخابات هم توانست مديريت بحران را به خوبي انجام دهد و ما اميدواريم ان‌شاء‌الله دوستان به اين برادر بزرگوار در اين حوزه وسيع و مهم كه مي‌تواند پس از هدفمند سازي يارانه‌ها محفل گسترده‌اي باشد براي حمايت از اقشار آسيب‌پذير جامعه، راي بدهند.
** وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي اظهار كرد: دهه‌ي آينده دهه‌ي دغدغه‌هاي اجتماعي است، امروز مسائل اقتصادي، سياسي و نظامي و غيره به صورت مستقيم دغدغه‌ي اصلي كشور نيستند، بلكه دغدغه‌ي اصلي تاثير اين مسائل در حوزه اجتماعي و پيامدهاي آن در قالب آسيب‌هاي اجتماعي است.
به گزارش ايسنا، صادق محصولي وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي در دفاع از برنامه‌هايش براي تصدي‌ اين وزارتخانه در صحن علني امروز مجلس گفت:‌ انقلاب اسلامي مبداء گذار از نظامات متكي بر عقلانيت منقطع از وحي به سوي نظامات متكي بر نگاه توام عقل و وحي و دين و سياست، ‌مالكيت خصوصي و دولتي، ‌علم و اخلاق، ‌اصالت و تحول، پيشرفت و عدالت به معنا و مفهوم يكپارچه است. امروز پس از سي سال تجربه‌ي مردم‌سالاري ديني موفق و در آغاز دهه‌ چهارم، انقلاب اسلامي مي‌تواند با شناخت صحيح از سرمايه‌هاي گران‌قيمت كشور به پيشرفت چشمگير و عدالت محسوس در همه‌ي حوزه‌ها نائل آيد.
وي افزود: بديهي است يافتن راه‌هاي ميان‌بر كه يكي از مهم‌ترين الزامات نقش راه پيشرفت عدالت است اهميت توجه دقيق و عميق به اسناد بالادستي از جمله قانون اساسي، ‌سياست‌هاي كلي برنامه‌ پنجم توسعه، اصل 44 و چشم‌انداز بيست ساله، طرح‌هاي راهبردي همچون طرح تحول اقتصادي و هدفمند كردن يارانه‌ها را مي‌طلبد.
محصولي خاطرنشان كرد: مهم‌ترين توجه اسناد بالادستي و اسناد راهبردي و سياست‌هاي كلي برنامه پنجم دستيابي به رفاه و تامين اجتماعي است. امر مهمي است كه فقط محدود به يك وزارتخانه و دولت نمي‌شود بلكه شاخصي محسوس در ارزيابي عملكرد كليات نظام از سوي آحاد جامعه است. مي‌توان با هدفمند كردن يارانه‌ها به رفاه و تامين اجتماعي رسيد. بر اين اساس اين هدف و وسيله تنها با هماهنگي و هم‌انديشي و همدلي دولت و مجلس و نخبگان كشور ميسر مي‌شود كه بر اين اساس مي‌توان از فرصت‌هاي جديد براي عبور از چالش‌هاي احتمالي بهره‌ حداكثري را برد.
وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي گفت:‌ نگاه به موضوع رفاه و تامين اجتماعي نگاهي منحصرا اقتصادي و اجتماعي نيست و هر دوي اين جنبه‌ها را شامل مي‌شود. نگاه اقتصادي بدان معني است كه نمي‌توان از دخالت موثر در سياست‌ها و برنامه‌هاي اقتصادي دوري كرد و اجتماعي نيز بدان معنا است كه غايت و هدف اين وزارتخانه اجتماعي است بر اين اساس يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هايي كه بايد در بودجه‌ي سال آينده مدنظر قرار داد، پيش‌بيني رفتار متغيرهاي مربوط به طرح هدفمند كردن يارانه‌ها به خصوص در حوزه‌ي تامين اجتماعي است. اين امر نقطه‌ي عطف تاريخي در نظام بودجه‌نويسي كشور است و هر مسوولي را به ايفاي نقش تاريخي در اين صحنه ملزم مي‌كند.
محصولي وزارت رفاه و تامين اجتماعي را به عنوان وزارتي نوپا در ميان وزارتخانه‌ها مركز ثقل موضوع رفاه و تامين اجتماعي دانست و اظهار كرد: اين وزارتخانه بايد بر اساس حوزه‌هاي ماموريت و به ويژه‌ ماموريت‌هاي جديد به ساختار مناسب، قوي و انعطاف‌پذير و كارآمد توجه داشته باشد و از طرفي براي انجام اين ماموريت‌ها به عنايت و توجه نمايندگان به ويژه در بررسي لايحه‌ي بودجه نيازمند است. مطمئنا اين امر با توفيق الهي و ارتباط و تعامل سازنده و موثر با نمايندگان و نخبگان كشور حاصل مي‌شود. مطمئنا در صورت راي مثبت شما نمايندگان، اينجانب در انجام وظيفه و تكليف و ارائه خدمت بي منت موفق خواهم شد.
وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي تاكيد كرد: در صورت راي مثبت نمايندگان در جهت گسترش رفاه و تامين اجتماعي و ريشه‌كني فقر و حاكميت عدالت و پيشرفت‌هاي چشمگير و رشد فضائل اخلاقي بيش از پيش تلاش مي‌كنم.
محصولي با تاكيد بر اينكه رفاه و تامين اجتماعي يكي از وظايف اصلي و تفكيك‌ناپذير حاكميت است و به عنوان يكي از اساسي‌ترين نيازهاي توسعه اسلامي محسوب مي‌شود، گفت: دولت اسلامي بايد در جهت ساماندهي حوزه‌ي رفاه و تامين اجتماعي برنامه‌ريزي، تصميم‌گيري، ‌هماهنگي و نظارت كند.
وي تحقق عدالت اجتماعي، تامين امنيت اجتماعي در كنار امنيت سياسي، اقتصادي و فرهنگي، تامين سطح مناسب معاش براي خانواده‌ها، تقويت آرامش و عزت نفس افراد و خانواده در جهت ايجاد تفاهم و همبستگي اجتماعي و كمك به همنوعان از طريق به كارگيري ابزارهاي بيمه‌اي و تعريف درست از نظام تامين اجتماعي، حمايت و مساعدت‌هاي اجتماعي و فراهم كردن زمينه‌ي مناسب براي تحقق رشد و توسعه‌ي پايدار را از جمله اهداف حكومت‌هاي دنيا در حوزه‌ي رفاه و تامين اجتماعي عنوان كرد.
محصولي با توجه به وضعيت فعلي كشور به بيان برخي از چالش‌هاي موجود در جامعه پرداخت و گفت: عدم تناسب مستمري‌بگيرها و ميزان مستمري آنها با نرخ تورم از جمله اين چالش‌ها است. بنابراين در اين جهت بايد با تلاش در جهت حل اين موضوع كارهاي لازم انجام شود. از سوي ديگر فقدان هماهنگي بين سازمان‌هاي بيمه‌گر در قوانين بيمه و بازنشستگي، عدم تاثير نظام پرداخت در سطح كيفي، ‌خدمات عدم اجراي كامل سياست‌هاي اصل 44 در حوزه‌هاي بيمه‌اي و بالا بودن ميزان پرداخت براي درمان از جيب مردم از ديگر چالش‌هاي موجود در جامعه به شمار مي‌آيد.
وي عدم تناسب ميان منابع و مصارف، ضعف سرمايه‌گذاري در صندوق‌هاي بيمه‌اي، تصويب قوانين مغاير و موازي براي اصول بيمه‌اي، ضعف در رويكرد توانمندسازي، برخورد منفعلانه با انديشه و آموزه‌هاي وارداتي فقر و نبود مفهوم واحد از مقدار فقر و ميزان پراكندگي سياست‌ها و برنامه‌هاي فقرزدايي از ديگر چالش‌هاي موجود در جامعه عنوان كرد.
وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي همچنين به بيان تهديدهايي كه چالش‌هاي مطرح شده را تهديد مي‌كند پرداخت و توضيح داد: اتلاف و پيش مصرفي كالاهاي مصرفي، قاچاق كالاهاي يارانه‌اي، عدم گسترش سازمان‌هاي مردم نهاد و وابستگي سازمان‌هاي موجود به نهادهاي ذي‌ربط از جمله‌ اين چالش‌ها است كه مطمئنا با تصويب لايحه‌ي هدفمند كردن يارانه‌ها اين موارد نيز حل مي‌شود.
وي با تاكيد بر اين‌كه با تصويب نهايي لايحه‌ي هدفمند كردن يارانه‌ها بسياري از مشكلات حل خواهد شد، گفت: نرخ بالاي آسيب‌هاي اجتماعي در كشور، ضعف سرمايه‌ي اجتماعي، ضعف در اجراي فراگير نظام ارجاع و نابرابري در دسترسي به خدمات سلامت در سطح شهر و روستا، افزايش بدهي‌هاي دولت به سازمان‌هاي بيمه‌اي و صندوق‌هاي مربوطه، تعدد مراكز تصميم‌گيري در حوزه‌ي مسائل اجتماعي و اقتصادي و تداخل فعاليت‌ها و موازي‌كاري‌ها از جمله چالش‌هايي است كه با اجراي برنامه‌ها با كمك نمايندگان اين چالش‌ها به فرصت‌هاي ذي‌قيمتي براي كشور تبديل مي‌شود.
وزير پيشنهاد رفاه و تامين اجتماعي به بيان مهم‌ترين برنامه‌هاي در نظر گرفته شده براي اين وزارتخانه پرداخت و گفت: يكي از اين موارد بازگشت سازمان تامين اجتماعي به وضعيت قبلي و قانوني خود و تحت مديريت عالي وزارت رفاه است همچنين ايجاد تمهيدات لازم براي اجرايي كردن لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها، ارتقاي سطح تعامل و همكاري با ساير وزارتخانه‌ها به ويژه وزارت بهداشت و درمان جهت شتاب در امر خدمت‌رساني و رفع مشكلات مردم در كنار ايجاد تمهيدات لازم و فوري براي جلوگيري از سير نزولي و ضرر ده مجموعه‌هاي سرمايه‌گذاري و اقتصادي و مهندسي مجدد اين سرمايه‌گذاري‌ها از جمله اهداف كلان در نظر گرفته شده براي وزارت رفاه و تامين اجتماعي است.
محصولي تدوين و تسريع مقررات جديد جهت ايجاد امنيت اجتماعي پايدار براي مستمري بگيران به ويژه بازنشستگان، پيگيري وصول مطالبات از دولت را به عنوان مهمترين برنامه‌ها در وزارت رفاه و تامين اجتماعي ذكر و خاطرنشان كرد: بنده در اين زمينه با رييس‌جمهور صحبت كردم و بنا شد براي پيگيري وصول مطالبات از دولت اين موضوع در بودجه پيش‌بيني شود تا با كمك نمايندگان اين سرمايه‌ها به سرمايه‌هاي مولد تبديل شود.
وي اجراي مصوبات استاني، ‌انجام بيمه‌ي همگاني و رفع هم‌پوشاني بيمه‌ها، پيگيري جدي براي ايجاد دولت الكترونيك در اين وزارتخانه و سازمان‌هاي وابسته را از ديگر اهداف كلان وزارت رفاه و تامين اجتماعي برشمرد و گفت: بايد شرايطي فراهم شود تا مردم از طريق اينترنت بدون اتلاف وقت بتوانند كارهايي همچون صدور دفترچه‌ي بيمه را انجام دهند.
وي با تاكيد بر گنجانده شدن بحث تاثيرگذاري در فرآيند تصميم‌سازي در راستاي رشد و توسعه‌ي اقتصادي بر پايه‌ي عدالت اجتماعي در برنامه‌هاي اين وزارتخانه در پاسخ به يكي از مخالفانش گفت: يكي از وظايف وزارت رفاه اين است كه در رابطه با كليه‌ي برنامه‌هاي دولت در جهت كاهش فاصله‌هاي طبقاتي، افزايش توجه به محرومين و ايجاد نشدن شكاف تلاش كنند بنابراين با حضور وزير رفاه در كميسيون‌هاي مختلف همچون كميسيون اجتماعي طبيعي است كه مي‌توان اين نظرات را اعمال كرد.
محصولي تدوين و تسريع مقررات تشويقي براي فعال‌تر نمودن سازمان‌هاي متولي خدمات اجتماعي، جبران نابرابري‌هاي غيرموجه درآمدي از طريق دخالت موثر بر سياست‌گذاري‌هاي مالياتي را از برنامه‌هايش عنوان كرد و گفت: از جمله موارد در نظر گرفته شده، ارتقاي سطح خدمات و كاهش هزينه‌هاست كه با برنامه‌هاي خوب و بهره‌وري مي توان بسياري از هزينه‌ها را كاهش داد.
وي تقويت نظام بيمه‌ي بيكاري وتقويت كمي و كيفي از خدمات بيمه‌هاي اجتماعي و درماني را نيز از ديگر موارد در نظر گرفته شده براي تصدي‌گري در وزارت رفاه و تامين اجتماعي عنوان كرد.
به گزارش ايسنا، وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي در ادامه‌ي سخنانش به بيان مهم‌ترين برنامه‌هاي سازمان‌هاي ذي‌ربط اين وزارتخانه پرداخت و گفت: توسعه‌ي نظام بيمه‌ي الكترونيك، ارتقاي سطح خدمات درماني ارائه شده، ‌ارتقاي سطح همكاري بين وزارت رفاه و وزارت كار در جهت كاهش بيمه‌گريزي، افزايش سطح پوشش بيمه و افزايش اثربخشي بيمه و قوانين آن در ايجاد عدالت اجتماعي و همچنين به كارگيري بهينه‌ي منابع در بخش‌هاي اقتصادي با سوددهي بالا در مجموعه‌ي شستا مهم‌ترين برنامه‌هاي در نظر گرفته براي سازمان تامين اجتماعي است.
وي ادامه داد: در گذشته سرمايه‌گذاري‌هايي صورت گرفت كه ضررده است يا سود حاصله از آن در مقابل با بخش‌هاي اقتصادي بسيار كم است كه بايد در اين راستا تدابير لازم انديشيده شود تا به اصول بنگاه‌داري و شركت‌ها در بخش‌هاي سرمايه‌گذاري كنند كه سوددهي بالا داشته باشد تا بتوان با استفاده از اين منابع بيشترين خدمات را ارائه كرد.
محصولي در بيان مهم‌ترين برنامه‌هاي در نظر گرفته شده براي سازمان بهزيستي گفت: تلاش براي اجراي كامل قانون جامع، حمايت از معلولان و توانمندسازي جامعه‌ي هدف، افزايش بودجه‌ي سازمان بهزيستي براي تحت پوشش قرار دادن افراد در نوبت، گسترش برنامه‌هاي پيشگيري از معلوليت‌ها و آسيب‌هاي اجتماعي و گسترش اورژانس اجتماعي به عنوان يك برنامه‌ي فعال و پيشگيرانه اجراي كامل قانون حمايت از فرزندان و كودكان بي‌سرپرست از جمله برنامه‌هاي در نظر گرفته شده براي سازمان بهزيستي است.
وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي استفاده از دولت الكترونيك، ‌اصلاح قانون بيمه‌ همگاني، كاهش پرداخت سهم بيماران از هزينه‌هاي درمان و رساندن آن طبق سياست‌هاي كلان برنامه پنجم به 30 درصد، اضافه نمودن درمان بيماري‌ها و داروهاي جديد به ليست خدمات بيمه‌اي و توسعه‌ي خدمات بيمه‌اي با توسعه‌ي كارگزاري‌ها را از جمله برنامه‌هاي در نظر گرفته شده اين وزارتخانه براي سازمان خدمات درماني عنوان كرد.
وي همچنين توجه به كرامت انساني بازنشستگان، ‌اهتمام براي ارتقاي اجتماعي اين بازنشستگان، پرداخت معوقه‌ها در برنامه‌ي زمانبندي مشخص، اصلاح و ارتقاي خدمات درماني پايه و تكميلي به بازنشستگان مشمول قانون اصلاح نظام پرداخت متناسب با افزايش پرداخت شاغلين، توجه به جهت‌دهي صحيح سرمايه‌گذاري اقتصادي با هدف بهره‌وري بالاتر و سوددهي بيشتر را از جمله برنامه‌هاي در نظر گرفته شده براي سازمان بازنشستگي عنوان كرد.
محصولي هم‌چنين در رابطه با برنامه‌هاي در نظر گرفته براي صندوق بيمه‌ي اجتماعي روستاييان و عشاير نيز گفت: اصلاح نظام تامين حق بيمه و تعيين سهم حداقلي براي كليه‌ي روستاييان به صورتي كه تمام روستاييان و عشاير از پوشش اجتماعي حداقلي برخوردار شوند، تقسيم‌بندي جغرافيايي براي جلوگيري از بيمه‌ي مضاعف بين سازمان تامين اجتماعي و صندوق بيمه‌ي اجتماعي روستاييان به گونه‌اي كه مشكل بيمه‌ي ساكنين شهرهاي كوچك برطرف شود از جمله مهم‌ترين اين برنامه‌ها است.
به گزارش ايسنا، وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي در ادامه در واكنش به سخن يكي از نمايندگان مخالف در رابطه با بحث عدم تخصصش گفت: وزارت رفاه حداقل 5 سازمان تحت پوشش شامل بنگاه‌هاي اقتصادي و بحث پزشكي اجتماعي و اقتصادي مثل هدفمند كردن يارانه‌ها را دارد، بنابراين چه كسي مناسب‌تر از فردي است كه در بخش خصوصي بنگاه‌داري كرده و مسووليت‌هايي همچون رييس شوراي اجتماعي كشور را داشته و عضو كميسيون اجتماعي دولت بوده و در دولت نهم به عنوان مشاور در تمامي جلسات حضور داشته و مشكلات مختلف از جمله مباحث بين وزارت بهداشت و درمان و رفاه اجتماعي در جريان بوده است وجود دارد. همچنين اولين رشته‌ي مرتبط با اين وزارتخانه مديريت است. بنابراين تعجبم از نمايندگاني است كه به نظر مي‌رسد قانون را دقيق مطالعه نكردند وگرنه بايد اين موضوع را به عنوان نقطه‌ي قوت بنده مطرح مي‌كردند.
وي هم‌چنين در پاسخ به سخن نماينده ديگر با موضوع عدم تعاملش با مجلس گفت: ديشب در جلسه‌اي كه با 25 نماينده مجلس برگزار شد يكي از نمايندگان گلايه كرد كه 24 نفر از اين نمايندگان متفقا به اين موضوع اشاره كردند كه بيشترين تعامل را بنده در دوران وزارت كشور علي‌رغم گرفتاري‌هاي بسيار در دوران انتخابات با مجلس داشتم.
وي ادامه داد: بنده در روزهاي سه‌شنبه به 10 الي 14 نفر از نمايندگان وقت ملاقات مي‌دادم كه بر اين اساس حدود 240 نفر در اين هفت ماه در دوران مسووليتم در وزارت كشور با بنده ملاقات با وقت تعيين شده داشتند كه همچنين بنده در چندين مجمع استاني در خدمت نمايندگان بودم.
وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي با اشاره به بخشي از بيانات امام و مقام معظم رهبري با موضوع از بين رفتن فقر و تهيدستي از جامعه گفت: در صورت حمايت نمايندگان در جهت اجراي مطلوب برنامه‌ها تلاش مي‌كنم.

0 نظرهای شما: