معاون وزير كار به ايسنا خبر داد:

معاون وزير كار به ايسنا خبر داد:
امتناع بانك‌هاي خصوصي‌شده از ارائه تسهيلات به بنگاه‌هاي زودبازده
1388/08/30 11-21-2009 07:43:22
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: كار و اشتغال
معاون وزير كار و امور اجتماعي تاييد كرد كه برخي بانك‌ها پس از عرضه‌شدن سهامشان در بورس از ارائه تسهيلات بنگاه‌هاي زودبازده سر باز زده‌اند.
حميد حاجي عبدالوهاب در پاسخ به سوال خبرنگار كار و اشتغال خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) مبني بر اينكه خبر امتناع برخي بانك‌ها از ارائه تسهيلات به بنگاه‌هاي زودبازده پس از خصوصي‌شدن صحت دارد؟ اظهار كرد: اين خبر درست است و تعدادي از بانك‌هايي كه پيش از اين دولتي بودند، هم اكنون تسهيلات مصوب خود را هم ارائه نمي‌كنند.
وي با بيان اينكه برخي طرح‌ها پيش از خصوصي شدن اين بانك‌ها مصوب شده بوده است، ادامه داد: اين بانك‌ها اعلام كرده‌اند از اين پس خصوصي شده و در قبال طرح‌هاي دولت تعهدي ندارند، اما تلاش‌هايي براي حل اين مشكل آغاز شده است.
او افزود: براي اينكه مردم سرگردان نشوند و مشكلي براي دريافت‌كنندگان تسهيلات ايجاد نشود، با بانك مركزي مذاكراتي شده تا يك خط اعتباري براي طرح‌هاي مصوب در بانك‌هاي دولتي سابق و خصوصي امروز ايجاد شود.
وي با اشاره به اينكه اين بانك‌ها بايد علاوه بر طرح‌هاي مصوب خود در گذشته به طرح‌هايي كه بخشي از تسهيلات را دريافت كرده‌اند نيز تسهيلات پرداخت كنند، افزود: اين روش حتما به صلاح نظام بانكي و مردم است و به جاي اينكه طرح دوباره به بانك ديگر معرفي و كارشناسي شود، بهتر است همان بانك تصويب كننده طرح تسهيلات آن را بپردازد.
او ادامه داد: برخي طرح‌ها مدت‌ دارند و زمان در اجراي آنها مهم است، در اين صورت ممكن است پس گرفتن طرح از بانك اول و سپردن آن به بانك جديد و بررسي مجدد، آن را از توجيه بياندازد.
به گزارش ايسنا، در سال جديد پس از خصوصي‌سازي بانك‌هاي دولتي از جمله بانك صادرات، ملت و تجارت، آنها از ادامه ارائه تسهيلات به بنگاه‌هاي زودبازده خودداري كرده‌اند.
اين در حالي است كه از ابتداي سال هم هيچ تسهيلات جديدي به بنگاه‌هاي زودبازده تعلق نگرفته است.

0 نظرهای شما: