جهت اطلاع

جهت اطلاع
روزنامه جمهوري اسلامي

* دور جديد متهم ساختن ايران به دخالت در مسائل عراق آغاز شده است. به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه لس آنجلس تايمز، ژنرال "ريموند اوديرنو" كه در جمع خبرنگاران سخن مي‌گفت ادعا كرد: يك گروه شبه نظامي كه از سوي ايران حمايت مي‌شود درحال برنامه ريزي براي انجام عمليات عليه نظاميان آمريكايي در عراق است.
وي همچنين مدعي شد كه گروه‌هاي شبه نظامي ممكن است نظاميان آمريكايي را در هنگام خروج از عراق مورد حمله قرار دهند. اين فرمانده آمريكائي بدون ارائه هيچ مدركي مدعي چنين مطالبي شد و اين نشان مي‌دهد آمريكا قصد دارد با اين قبيل اتهامات، زمينه را براي دخالت بيشتر خود جهت تأثيرگذاري بر تركيب دولت جديد عراق فراهم سازد.
* دكتر علي مطهري نماينده مردم تهران و عضو كميسيون فرهنگي مجلس در گفت وگو با خبر آنلاين درباره رابطه دولت و مجلس گفت اين رابطه به سمت وخامت مي‌رود. وي افزود: البته اين وخامتي است كه من آن را مفيد مي‌دانم. چون در جهت اصلاح امور است و ما مي‌خواهيم عيوب دولت را برطرف كنيم. بنابر اين در اين تضادها و گفت وگوها محاسني هم وجود دارد. به گزارش فرارو، اين عضو فراكسيون اصولگرايان با تاكيد بر اينكه حتي سوال از رئيس‌جمهور توسط مجلس مفيد است، خاطرنشان كرد: اما متاسفانه رسانه‌ها به سرعت اين موضوع را سياسي مي‌كنند و يك هيجان خاصي به آن مي‌دهند و باعث مي‌شوند سوال از مسير اصلي خود خارج شود و آثار مثبت خود را از دست بدهد.
وي تاكيد كرد: مجلس خوب به معناي مجلس مرده نيست بلكه هرچه نظارت بيشتر داشته باشد و در جاي خودش از مسئولان سوال بكند اين موضوع به حال نظام مفيد است.
* يك سايت حامي دولت از برخي اقدامات اسفنديار رحيم مشايي كه بوي فعاليت‌هاي انتخاباتي مي‌دهد انتقاد كرد. به گزارش "فردا"، سايت رجانيوز، ضمن نقد برخي از مطالب رسانه‌هاي ديگر درباره پرداختن به انتخابات آينده رياست جمهوري، به انتقاد از برخي اقدامات مقامات ارشد دولت كه رنگ و بوي انتخاباتي دارد پرداخت و نوشت: به نظر مي‌رسد در سطح ارشد دولت نيز بايد از رفتارهايي كه شائبه تحركات انتخاباتي زودهنگام را ايجاد مي‌كند، پرهيز شود. سخنراني‌هاي مشايي در حضور رئيس‌جمهور در برخي همايش ها، اصرار وي بر بيان مطالب تنش زا، حضور وي به نمايندگي از دكتر احمدي نژاد دربرخي همايش ها، فعاليت‌هاي ستادي در برخي شهرستان‌ها و سفرهاي خارجي مواردي است كه مي‌تواند به تقويت شائبه و حاشيه‌ها كمك كند.
روزنامه جمهوري اسلامي
24/04/1389

0 نظرهای شما: