روسها سناریوی اخبار کذب راتکرار نکنند/ ایران در مقتدرترین وضعیت دفاعی

سردار جزایری در گفتگو با مهر:
روسها سناریوی اخبار کذب راتکرار نکنند
ایران در مقتدرترین وضعیت دفاعی

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه روسها بهتر است که از دنباله روی سناریوهای دروغین غرب و نشر اخبار غیر واقعی و مسئله دار به شدت خودداری کنند، ایران را منادی صلح در منطقه و جهان دانست و تاکید کرد: ایران در بهترین و مقتدر ترین وضعیت دفاعی است.
سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری در گفتگو با خبرنگار مهر و در واکنش به ادعای یک تحلیلگر روسی مبنی بر اینکه "آمریکا و اسرائیل برای حمله هوایی و موشکی به تاسیسات هسته ای ایران آماده می شوند" اظهارداشت: روسها بهتر است که از نشر اینگونه اخبار غیر واقعی و مسئله دار به شدت خودداری کنند.
وی با تاکید براینکه ایران هیچگاه تا این حد در حال آمادگی دفاعی نبوده است، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اقتدار کامل و تجهیزات پیشرفته نظامی قادرند که به بهترین وجه از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشورمان حفاظت و حراست کنند.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح نشر اینگونه اخبار را از چند زاویه قابل بررسی دانست وافزود: اصولا مسئله نشر تهدید نظامی ایران ادامه سناریویی است که نشان بدهد منطقه و ایران در حالتی نا آرام و حتی بحرانی قرار دارد.
وی با بیان اینکه تهیه اینگونه گزارشها که به ظاهر دارای مولفه ها و شاخص های اطلاعاتی و تهدیدی علیه دولت ایران هستند صرفا از یک کذب بزرگ خبر می دهد بطوریکه قابل اعتنا نیست، گفت: درحال حاضر جمهوری اسلامی ایران از مراحل تهدیدات و تصمیمات عبور کرده است و به عنوان یک قدرت بزرگ قبل از اینکه بخواهد قدرتش را از طریق ابزار سخت به رخ سایر کشورها بکشد، صلح وعدالت درچارچوب آموزه های دینی را در جهان تبلیغ ونشر می دهد.
سردار جزایری در ادامه با اعلام اینکه ایران کشوری نیست که با اینگونه خبرها وگزارشها سیاستهای کلان خود را تغییر دهد، گفت: از سویی دیگر مشکلات دشمنان ما بیش از آن چیزی است که حتی در ظاهر دیده می شود.
وی با بیان اینکه براساس موارد مذکور و دلائل مختلف دیگرباید همه این سخنان وتحرکات را در قالب جنگ روانی تعریف کرد، عنوان کرد: البته در عین حال بایستی توجه داشت که یکی از مولفه های جنگ روانی شناخت روحیه کشور هدف است که خوشبختانه دشمنان ما از این فرصت محروم هستند و حتی ادعاهای تکراریشان تهوع آور شده است.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان به مهر گفت: آمریکائیها که نمی توانند یک نشت نفتی را در دریا تحمل کنند چگونه قادر خواهند بود طوفانهای سهمگین نظامی را تحمل کنند.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۱:۱۴ , ۱۳۸۹/۰۴/۲۰

0 نظرهای شما: