نادر صديقي كيست؟

نادر صديقي كيست؟
رجا نیوز- در كيفرخواست ارائه شده توسط دادستان تهران پيرامون متهمين پرونده كودتاي مخملي به فردي به نام نادر صديقي اشاره شده بود كه داراي نقش گنگي در اتفاقات اخير مي‌باشد.
روزنامه جوان نوشت؛ نادر صديقي اولين‌بار كيان تاجبخش را به حجاريان و تاجزاده معرفي مي‌كند. به نظر مي‌رسد نادر صديقي به عنوان نيروي قديمي‌تر از تاجبخش و عامل اصلي بنياد سوروس در ايران بوده است كه در پوشش‌هاي مختلف بر عملكرد برخي مهره‌ها كه قرار بود بحث انقلاب مخملي در ايران را پيگيري كنند، نظارت مي‌كرده است.
نادر صديقي از نيروهاي اوليه اطلاعات نخست‌وزيري و معاون سعيد حجاريان در زمان حضور وي در وزارت اطلاعات بوده است.وي مسؤول تهيه بولتن‌هايي در مورد منافقين بوده كه براي مسؤولان ارسال مي‌شده است.
صديقي پس از خروج حجاريان از وزارت اطلاعات با شيب آهسته به سمت اپوزيسيون حركت مي‌كند و در جريان دادگاه موسوم به ميكونوس به عنوان يكي از چهره‌هاي همراه بني‌صدر نقش فعالي را ايفا مي‌كرد.
سعيد حجاريان در سال‌هاي متمادي با نام نادر صديقي در نشريات ضدانقلاب خارج از كشور از جمله نيمروز مقالاتي را منتشر مي‌كرده است. نادر صديقي همچنين در روزنامه صبح امروز و ياس نو مطالبي را مي‌نوشته است. نكته مهم در ارتباط نزديك وي با بنياد سوروس (osi) آنجاست كه در فيلمي با عنوان آموزش كودتاي مخملي صربستان كه به فارسي براي آموزش ترجمه گرديده نادر صديقي علاوه بر نوشتن متن و ويراستاري، تهيه‌كنندگي و گويندگي آن را به عهده داشته است.
وي در يكي از نوشته‌هاي خود زندان ايران را از لحاظ مخوف بودن با زندان ابوغريب بغداد مقايسه كرده بود.گفتني است نقش نادر صديقي و شناسايي كيان تاجبخش توسط او و معرفي وي به حجاريان و تاجزاده جهت انجام برخي سخنراني‌ها و ارائه جزوه‌ها طبق گفته‌هاي تاجبخش گنگ است.
وي هم‌اكنون متواري است وليكن شنيده شده كه با پاسپورت جعلي و با اسامي مختلف در ايام انتخابات بارها به ايران رفت و آمد داشته است.گفته مي‌شود وي داراي دفتر كاري در منطقه يوسف‌آباد تهران بوده است كه در گذشته برخي قرارهاي خاص خود را در اين مكان مي‌گذاشته است.
به نظر مي‌رسد وي عامل اصلي بنياد سوروس در ايران ‌باشد.

0 نظرهای شما: