نامه برای اتمام حجت با احمدی‌نژاد


نامه برای اتمام حجت با احمدی‌نژاد


نامه نمایندگان برای اتمام حجت با احمدی‌نژادنمایندگان مجلس هشتم با محمود احمدی‌نژاد برای تعیین وزرای کابینه دهم اتمام حجت کردند.
به گزارش «پارلمان‌نیوز»، محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس شورای اسلامی امروز برای نامه‌ای خطاب به محمود احمدی‌نژاد اقدام به جمع آوری امضا کرد.
برخی از نمایندگان در گفتگو با خبرنگار «پارلمان‌نیوز» تاکید کردند که این نامه خطاب به احمدی‌نژاد و برای تعیین چارچوب‌های کلی در خصوص معرفی وزرای پیشنهادی او بوده است.
حشمت الله فلاحت پیشه تاکید کرد:«دراین نامه مصداق‌های انتخاب وزرا و خصوصیات مدنظر مجلس مطرح شده است.»
وی افزود:«نمایندگان در صورتی به وزرای احمدی‌نژاد رای می‌دهند که این ویژگی‌ها را داشته باشد، در غیر این صورت نمایندگان به وزرای پیشنهادی احمدی‌نژاد رای نخواهند داد.»
فلاحت پیشه این نامه را به نوعی اتمام حجت با احمدی‌نژاد توصیف کرد و گفت:«این نامه به نوعی واکنش انتقادی مجلس به عدم رایزنی با نمایندگان برای انتخاب وزرا است.»
حمید رضا کاتوزیان نماینده تهران نیز تاکید کرد:«اگر این نامه بیبش از 200 امضا کسب کند در صحن علنی قرائت خواهد شد.»
پیامد این اقدامات گویا رییس جمهوری فردا دوشنبه برای انجام برخی تبادل نظرها و تعاملات با نمایندگان در مجلس حاضر می شود.
ولی اسماعیلی، نماینده حامی دولت عصر امروز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این مطلب، گفت: پیش از این مقرر شده بود تا در جهت تعامل هرچه بیشتر رییس جمهوری با مجلس هرگاه که آقای احمدی نژاد به یک جمع بندی نهایی نسبی درخصوص کابینه رسید مجلس را در جریان قرار دهد.
افزود: ظاهرا رییس جمهوری در راستای تکمیل اعضای کابینه به یک نتیجه نهایی نسبی رسیده است و حضور وی در مجلس نیز در همین راستاست.
وی اضافه کرد: فردا جلسه مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان مجلس از ساعت 17 تا 19 دایر است و رییس جمهوری به دعوت این فراکسیون در جلسه مزبور حاضر می شود. این نماینده مجلس دستور کار نشست فردای نمایندگان با رییس جمهوری را بررسی روند گزینش وزرای کابینه دهم عنوان کرد.
اسماعیلی تصریح کرد: نمایندگان نظرات مشورتی خود را به رییس جمهوری ارایه خواهند کرد و ما نیز نظرات و توضیحات وی درخصوص گزینش وزرا را خواهیم شنید. عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: به این ترتیب برای اعضای دیگر فراکسیون های مجلس یا افرادی که از نبود تعامل دولت با مجلس گلایه داشتند بهانه ای باقی نخواهد ماند

0 نظرهای شما: