جانشين فرمانده ناجا خبر داد:

جانشين فرمانده ناجا خبر داد: نصب400 دوربين مداربسته در پايتخت
اجراي مجدد طرح‌هاي مقابله با بدپوششي، در آينده نزديك
پيگيري موضوعات ترافيكي، طي شش ماه آينده



1388/07/12 10-04-2009 11:33:38
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - حوادث
جانشين فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به آغاز هفته ناجا از 15 تا 21 مهر ماه در رابطه با موضوع كهريزك، اظهار كرد: در اين باره 10 تن از پرسنل نيروي انتظامي مورد بازجويي قرار گرفته كه از اين تعداد هشت تن بازداشت شده‌اند



به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، سردار رادان امروز در نشستي با خبرنگاران در آستانه آغاز هفته ناجا با اشاره به اين كه «انضباط، امنيت و سرمايه اجتماعي» شعار هفته نيروي انتظامي در سال جاري است، اظهار كرد: در هفته ناجا 160 برنامه در حوزه‌هاي اجتماعي، فرهنگي، ورزشي و انتظامي در حوزه پليس‌هاي تخصصي برگزار خواهد شد.
وي ادامه داد: اولين روز هفته ناجا به نام «پليس، مشاركت اجتماعي و انضباط ترافيكي»، دومين روز به نام «پليس، مرزباني، امنيت و معنويت»، سومين روز به عنوان «پليس، پيشگيري، نظم اجتماعي»، چهارمين روز به نام «پليس، فناوري، جامعه امن»، پنجمين روز به عنوان «پليس، امنيت اجتماعي، جامعه بانشاط»، ششمين روز به نام «پليس، سرباز، مشاركت ملي» و آخرين روز هفته‌ ناجا نيز به نام «پليس، خانواده و جامعه عاري از اعتياد» نامگذاري شده است.
سردار رادان برگزاري نمايشگاه‌هاي تخصصي و همچنين اجراي سراسري زنگ انضباط اجتماعي در مقطع دانش‌آموزي، برگزاري همايش‌هاي مشترك با اصناف و غيره را از جمله برنامه‌هاي هفته نيروي انتظامي عنوان كرد و افزود: در اين هفته برگزاري جشنواره مطبوعات ترافيك، نشست‌هاي علمي، همايش روساي كلانتري‌ها و غيره جزو برنامه‌هاي هفته ناجاست.
به گفته سردار رادان، در ايام هفته ناجا موضوع ارائه خدمات خارج از مسير اداري در دستور كار پليس قرار دارد، به طوري كه پليس‌هاي وظيفه عمومي، گواهينامه، گذرنامه و پليس + 10 در نمايشگاه‌هاي تخصصي و نمايشگاه ناجا از ساعت 30/7 صبح تا زمان حضور بازديد كننده به منظور ارائه خدمات حضور خواهند داشت.
به گزارش ايسنا، سردار رادان در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر آخرين وضعيت رسيدگي به پرونده كهريزك عنوان كرد: ابتدا بايد از تلاش پرسنل نيروي انتظامي در قائله‌هايي كه پيش آمد تشكر كنم، چون احساس مي‌كنم كه در اين موضوع تلاش اين افراد يك مقداري فراموش شد و همان گونه كه مقام معظم رهبري فرمودند نبايد موضوع كهريزك و كوي دانشگاه جزو موضوعات اصلي قرار گيرد.
وي ادامه داد: نيت دومي كه معمولا انقلاب‌هاي مخملي و رنگين در نظر دارند اين است كه بتوانند نيروهاي اثرگذار را از صحنه خارج كنند، به طوري كه شاهد بوديم كه چه اقداماتي در اين رابطه درباره بسيج و نيروي انتظامي انجام شد.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي با تاكيد بر اين كه اعلام مي‌كنم پرسنل بسيج و نيروي انتظامي در راستاي تنها يك شعار مبني بر اين كه در اصل ولايت‌پذيري شكي نيست، قدم برمي‌دارند، افزود: در قسمت كوچكي از ماموريت ما اشتباهاتي رخ داد كه البته اين اشتباهات نيز بايد برطرف شود. هرچند شايد نتوانيم ادعا كنيم كه ميزان اين اشتباهات به صفر برسد. موضوع كهريزك هم يكي از همان اشتباهاتي بود كه بعضي از كاركنان نيروي انتظامي انجام دادند كه بايد به اين موضوع هم رسيدگي شود.
وي تصريح كرد: در اين رابطه 10 تن از پرسنل نيروي انتظامي مورد بازجويي قرار گرفتند كه براي هشت تن از اين افراد قرار بازداشت صادر شده است.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي درباره اقدامات تروريستي انجام شده در كردستان نيز اظهار كرد: گروهي كه خود را سلفي معرفي مي‌كردند، با هدف برخورد و ايجاد رعب و وحشت دست به ترورهايي كه شايد اين اقدامات هم هدفمند نبود، زدند. به طوري كه چهار اقدام تروريستي در كردستان انجام شد كه دو نفر از افرادي كه مورد ترور قرار گرفتند قاضي و دو تن ديگر روحاني بودند كه آخرين مورد نيز مربوط به ماموستا محمد شيخ الاسلام ـ نماينده خبرگان رهبري ـ بود كه در اين حادثه به شهادت رسيد.
وي با اشاره به اين كه اين گروه تروريستي پيش از آن عمليات‌ تروريستي را در مقرهاي نيروي انتظامي در كردستان انجام داده بودند، گفت: در آن زمان تعدادي از اعضاي اين گروه تروريستي دستگير شدند و برخي از اعضاي گروه هم در اشرافيت ماموران اطلاعات قرار گرفتند.
سردار رادان بيان كرد: آن‌ها كه مي‌خواستند اعلام كنند بعد از اين موضوع ضربه كارسازي به آن‌ها وارد نشده است، دست به عمليات‌هاي تروريستي در اين اواخر زدند كه اقدامات مطلوب نيروهاي وزارت اطلاعات منجر شد طي يك عمليات مشترك با نيروي انتظامي در منطقه غفور سنندج دو تن از اعضاي اين گروه تروريستي در دم كشته و يك تن ديگر پس از زخمي شدن در بيمارستان به هلاكت برسد. همچنين يك تن ديگر نيز در اين عمليات توسط ماموران دستگير شد.
به گفته سردار رادان، در مجموع بالغ بر 20 تن از اعضاي اين گروه تروريستي كه پيش از آن شناسايي شده بودند در دو مرحله دستگير شدند و اعضاي ديگر نيز همچنان در اشرافيت اطلاعاتي قرار دارند.
به گزارش خبرنگار ايسنا، موضوع نصب دوربين‌هاي مداربسته در سطح شهر بحث ديگري بود كه جانشين فرمانده نيروي انتظامي به آن پرداخت و در اين باره گفت: پليس به دنبال آن است كه بتواند احساس آرامش و امنيت با حضور غيرفيزيكي پليس را در جامعه نهادينه كند كه در اين رابطه نصب دوربين مي‌تواند تاثيرگذار باشد.
وي افزود: اگر مجرمي آگاه باشد كه تحت كنترل است، ديگر جرمي را مرتكب نخواهد شد. همچنين در صورت وقوع جرم هم كشف آن توسط پليس آسان‌تر است.
به گفته سردار رادان، 400 دوربين مداربسته در اين راستا در پايتخت در نظر گرفته شده كه تاكنون 200 دوربين نصب شده و پليس به دنبال نصب مابقي دوربين‌هاست.
وي افزود: اين دوربين‌ها كارايي سه مرحله‌اي دارد، به طوري كه در يك مرحله به كلانتري‌ها و در مرحله ديگر به سركلانتري‌ها و در مرحله سوم به مراكز فرماندهي و كنترل وصل مي‌شود.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه به نظر مي‌رسد طرح امنيت اجتماعي و موضوع گشت‌هاي ارشاد جمع‌آوري شده است، گفت: موضوع امنيت اجتماعي با اولويت‌هايي هر استان در حال اجراست، به طوري كه در برخي از استان‌ها ممكن است موضوع اراذل و اوباش مورد توجه قرار گيرد و در برخي ديگر نيز مباحث ديگري مورد توجه پليس باشد. اما در مجموع اولويت پليس با توجه به وضعيت پيش‌آمده پس از انتخابات اولويت ديگري بود.
سردار رادان ادامه داد: متاسفانه در ايام بعد از انتخابات به واسطه برخي از موضوعات بخشي از برنامه‌هاي پليس در حاشيه قرار گرفت، اما در عين حال موضوع امنيت اجتماعي مورد توجه پليس بود، به طوري كه دره فرحزاد در قالب اين طرح طي چند روز گذشته پاك‌سازي كامل شد.
به گفته سردار رادان، يكي ديگر از مقوله‌هاي امنيت اجتماعي كه مربوط به طرح‌هاي مقابله با بدپوششي و اراذل و اوباش است در آينده نزديك مجددا اجرا خواهد شد.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي درباره اطلاعيه اخير پليس امنيت مبني بر ممنوعيت نمايش علني كراوات و پاپيون و همچنين برخورد با مانكن‌هاي نامتعارف اظهار كرد: ضوابط اماكن تغييري نكرده و نامه پليس اماكن نيز تنها گوشزدي به اصناف بود تا اين مقوله را دنبال كنند.
وي با اشاره به اين كه در آغاز طرح امنيت اجتماعي نيز معتقد بوديم كه امنيت اجتماعي زنجيري است كه داراي حلقه‌هاي متصل به هم است، عنوان كرد: به طور مثال در بحث بدپوششي تاكيد كرديم كه تنها به ظاهر افراد در معابر عمومي توجه نشود، بلكه مكان‌هاي توليد و عرضه اين لباس‌ها مورد توجه قرار گيرد و پليس سعي كرد با فرهنگ‌سازي، موضوع امنيت اجتماعي را اجرايي كند.
وي در ادامه پيگيري موضوعات ترافيكي را از جمله برنامه‌هاي پليس طي شش ماه آينده عنوان كرد و افزود: در حال حاضر مسير تهران مشهد به عنوان پايلوت تحت پوشش دوربين‌هاي هوشمند قرار گرفته كه اين موضوع در كاهش حوادث جاده‌اي بسيار تاثيرگذار بوده است.
سردار رادان با بيان اين كه موضوع ترافيك يك موضوع چندوجهي است، افزود: براي حل مشكلات ترافيكي در پايتخت بايد به سمت استفاده از وسايل عمومي حركت كرد، البته تعداد وسايل عمومي نيز بايد مورد توجه قرار گيرد تا استفاده از حمل و نقل عمومي براي مردم زحمتي نداشته باشد.
به گزارش ايسنا، سردار رادان در رابطه با اين كه پليس راهور اعلام كرده دو بزرگراه كشور داراي مشكلاتي است، اما اسامي اين بزرگراه‌ها را اعلام نكرده، از عنوان كردن اسامي اين بزرگراه‌ها خودداري كرد و گفت: هنوز مهلت دو ماهه داده شده به وزارت راه براي برطرف كردن مشكلات اين بزرگراه‌ها تمام نشده و معتقديم كه ظرف دو ماه مشكلات اين بزرگراه‌ها حل خواهد شد.

0 نظرهای شما: