آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني:


آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني:

روحيه تلمق و لجبازي بايد كنارگذاشته شود

دوري ازعلما موجب ضلالت و گمراهي است

احزاب و گروه‌ها روحيه انتقادپذيري داشته باشند


1388/07/12 10-04-2009 15:28:08
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: فقه و حقوق - فقه
آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني در ديدار با دبير كل، ‌اعضاي شوراي مركزي و اعضاي هيات اجرايي حزب موتلفه اسلامي با اشاره به اينكه ولايت فقيه جامع الشرايط از افتخارات شيعه است، اظهار كرد: تقدم بر فقها و علما و دوري از آنها موجب ضلالت و گمراهي است.
به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، اين مرجع تقليد افزود: اگر بخواهيم نظام اسلامي محفوظ باشد بايد دين خود را از آنان بگيريم و بدانيم امروز اين نظام دشمنان زيادي دارد كه همه مي‌خواهند به نظام ضربه بزنند.
وي تاكيد كرد: دلسوزان انقلاب بايد هوشيار باشند و بدانند كه غيرت و سربلندي كشور وابسته به حفظ هويت اسلامي و پيروي واقعي از احكام است.
وي تصريح كرد: متاسفانه بعد از انتخابات حوادثي پيش آمد كه همه را نگران كرد، همه احزاب و گروه‌ها بايد براي رسيدن به هدف والاي انقلاب اسلامي، روحيه انتقادپذيري داشته باشند و حتي از حقوق مسلم خود براي حفظ وحدت و امنيت و آرامش كوتاه بيايند.
صافي گلپايگاني با تاكيد بر اينكه روحيه تلمق و لجبازي بايد كنار گذاشته شود، بيان داشت: در مقابل احكام نوراني اسلام همه حالت تسليم داشته و فقط به فكر سربلندي، عزت و پيشرفت كشور و نظام باشند.
آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني در اين ديدار مطالب مهم ديگري را به صورت خصوصي تذكر داد.
همچنين در اين ديدار محمدنبي حبيبي دبيركل حزب موتلفه اسلامي نيز گفت: حزب موتلفه اسلامي معتقد است بايد تفكر حكومت ديني مبتني بر ولايت فقيه را بيش از گذشته ترويج كرد.
حبيبي همچنين گزارشي از فعاليت‌ها و ديدگاه‌هاي حزب در مورد مسائل اخير را ارائه داد.

0 نظرهای شما: