اظهار نظر افراد تاثیری در جایگاه قوای سه گانه ندارد

اظهار نظر افراد تاثیری
در جایگاه قوای سه گانه ندارد

تبریز - خبرگزاری مهر: عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به مباحث اخیر در خصوص در راس امور بودن یا نبودن مجلس گفت: اظهار نظرهای شخصی افراد تاثیر و تغییری در جایگاه قوای سه گانه ندارد.
محمدحسین فرهنگی در گفتگو با خبرنگار مهر در تبریز افزود: این قبیل اظهار نظرها در وظایف مجلس و دیگر قوای کشور خللی ایجاد نمی کند اما در بین افکار عمومی دارای تاثیراتی است که نباید بدان دامن زد.
نماینده مردم تبریز در مجلس، با تاکید بر اینکه مجلس قوه عاقله در خط مشی دهی جامعه است افزود: این گونه بحث ها با توجه به مشخص بودن اختیارات مشخص شده در قانون اساسی، تاثیری در نقش قوای سه گانه ندارد.
فرهنگی ادامه داد: حق قانونگذاری و حق برکناری وزرا و حتی رئیس جمهور با این صحبت ها و اظهار نظرها از مجلس گرفته نمی شود.
نماینده تبریز، اسکو و آذرشهردر مجلس خاطرنشان کرد: در بازنگری قانون اساسی نیز وظایف و اختیارات رئیس جمهور کاهش یافته و وظایف مجلس افزوده شده است.
مشکلات وزارت آموزش و پرورش در حد استیضاح وزیر نیست
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه علیرغم ایرادات وارد بر وزارت آموزش و پرورش اعتقادی به استیضاح ندارد، گفت: مشکلات وزارت آموزش و پرورش در حد استیضاح وزیر نیست.
محمد حسین فرهنگی افزود: هر نماینده برای شرکت در استیضاح وزرا به تنهایی مسئول است اما اگر حد نصاب نمایندگان از رای خود مبنی بر استیضاح منصرف نشوند وزیر آموزش و پرورش تا 10 روز دیگر باید درمجلس حاضر شود.
فرهنگی علت اصلی این استیضاح را آزمون اخیر وزارت آموزش و پرورش و برخی مسایل این وزارتخانه دانست و گفت: با وجود اعلام عمومی برای برگزاری این آزمون، در نحوه برگزاری آن و گزینش افراد مانند عدم رعایت درصد معلولان، قانون رعایت نشده بود.
نماینده تبریز، اسکو و آذرشهردر مجلس اظهار داشت: در دوره جدید مدیریت آموزش و پرورش نقاط قوت زیادی همچون کنترل گزینش ها و ورودی ها و بهبود اداره مدارس وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش باید ضعف ها را جبران و مشکلات را اصلاح کند.
فرهنگی یادآور شد: علاوه بر استیضاح وزرای جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش، استیضاح وزرای دیگری نیز در مجلس مطرح شده است اما چون به صورت رسمی عنوان نشده اسمی از آنها نمی برم.
زمان دقیق اجرای طرح هدفمندی یارانه ها اعلام نمی شود
عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه دولت در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در سال جاری جدی است، گفت: زمان دقیق اجرای طرح هدفمندی یارانه ها به منظور جلوگیری از آثار تورمی احتمالی در اقتصاد، اعلام نخواهد شد.
محمد حسین فرهنگی اظهار داشت: دولت مقدمات کار را با جمع آوری اطلاعات بخش خانورها و صنعت به طور کامل و بخش کشاورزی در حد ضعیف تر، فراهم کرده است.
برخی دستگاه ها خودسرانه افزایش قیمت دادند
وی با اظهار گلایه از افزایش خودسرانه قیمت ها از جمله قبوض برق توسط وزارت نیرو ادامه داد: مسئولان به نگرانی افکار عمومی توجه کرده و به دستگاه های اجرایی اجازه نندهند که به طور خودسر قیمت ها تغییر یابد.
فرهنگی خاطرنشان کرد: تعیین قیمت ها نباید به طور سلیقه ای باشد و برخلاف آنچه در قبوض برق شاهد بودیم نباید در تغییر اقلامی دیگر مانند قیمت نان تعجیل شود.
وی اضافه کرد: سهم یارانه نان در کشور سنگین نیست و بهتر است با برنامه درازمدت نسبت به افزایش قیمت نان اقدام شود تا قیمت چند برابری نان بر برخی افراد فشار وارد نکند.
فرهنگی نگرانی های مردمی در اجرای هدفمندی یارانه ها را جدی خواند و از دولت خواست با توجه بیشتری به آنها بپردازد.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۳:۳۹ , ۱۳۸۹/۰۷/۱۰

0 نظرهای شما: