شهرداري از ارائه اطلاعات شناسه كودكان كار خودداري مي‌كند

اختصاصي ايلنا
با وجود بازگشايي مدارس؛
شهرداري از ارائه اطلاعات شناسه كودكان
كار خودداري مي‌كند


با وجود آنكه شهرداري براي تهيه شناسه كودكان كار و خيابان بودجه 400 ميليون توماني خرج كرده اما ادامه كار مربوط به اين شناسه را بي‌نتيجه رها كرده و كودكان كار دستخوش خشونت‌هاي شديدي قرار گرفته‌اند.
عضو كميته هماهنگي شبكه ياري كودكان كار و خيابان با اشاره به بازگشايي مدارس و ضرورت بررسي وضعيت كودكان خارج از چرخه تحصيل در كلانشهر تهران گفت: شهرداري با خودداري كردن از ارائه اطلاعات مربوط به شناسه كودكان كار، ناقص بودن نتايج و اطلاعات آن را ثابت مي‌كند.
فاطمه قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا تاكيد كرد: سازمان رفاه و خدمات اجتماعي شهرداري تهران دو ماه گذشته اطلاعات ناقصي در مورد نتايج طرح فوق ارائه داد و اعلام كرد كه نتايج كامل را با برگزاري يك همايش به اطلاع افكار عمومي مي‌رساند، اين در حالي است كه اطلاعات داده شده نيز ناقص بوده و اطلاعات كامل هنوز ارائه نشده است.
او افزود: با وجود آنكه شهرداري براي تهيه شناسه كودكان كار و خيابان بودجه 400 ميليون توماني خرج كرده اما ادامه كار مربوط به اين شناسه را بي‌نتيجه رها كرده است؛ 50 درصد از كودكاني كه پرسشنامه‌هاي مربوط به اين شناسه را پر كرده‌اند از طريق خانواده‌هايشان جابه‌جا شده و يا حتي به كارهاي سخت‌تري اشتغال دارند و اغلب نيز دستخوش خشونت‌هاي شديدي قرار گرفته‌اند كه اين مساله باعث مخدوش شدن تمام اطلاعات شده است.
اين فعال حقوق كودك با ابراز نگراني از سرنوشت اين كودكان كه با بازگشايي مدارس نيز، از تحصيل فاصله گرفته‌اند خاطرنشان كرد: شهرداري بايد جواب دهد كه حاصل اين طرح بزرگ كه بودجه و نيروي انساني قابل توجهي نيز برايش صرف شد، چرا برنامه‌هاي حمايتي براي 20 هزار كودكي كه در اين شناسه شناسايي شدند، ارائه نشده است.
عضو كميته هماهنگي شبكه ياري كخودكان كار و خيابان با اشاره به اطلاعات ناقصي كه شهرداري در مورد اين طرح داده است تصريح كرد: متاسفانه با وجود آنكه بايد از نتايج يك تحقيق براي تغيير استفاده كرد اما اين شناسه ابهامات زيادي دارد و قابل استناد نيست.

1389/7/9 - 11:06 کد خبر : 152041

0 نظرهای شما: