منزلت روزنامه‌نگاران و خبرنگاران مورد توجه دولت و مسئولان نيست

منزلت روزنامه‌نگاران و خبرنگاران مورد توجه دولت و مسئولان نيست


خبرگزاري فارس: انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان طي بيانيه‌اي اعلام كرد: علي‌رغم اهتمام نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي به جايگاه رسانه‌ها و آزادي بيان در كشور متأسفانه منزلت روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و دست اندركاران رسانه‌هاي جمعي، آنچنان كه بايد مورد توجه دولت و مسئولان نيست.
به گزارش خبرگزاري فارس، انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با صدور بيانيه‌اي به مناسبت روز خبرنگار، اين روز و تقارن آن را با ولادت باسعادت حضرت ولي‌عصر‌(عج) به خبرنگاران و اصحاب رسانه‌هاي جمعي تبريك گفت.
در اين بيانيه آمده است: امسال روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و اصحاب رسانه‌هاي جمعي روز خبرنگار را در حالي به يكديگر تبريك مي‌گويند كه به دليل تقارن اين

روز با ايام ولادت حضرت ولي‌عصر‌(عج)، نسيم انتظار براي تحقق آرمان‌هاي متعالي بشر بيش از هميشه براي آنان دلنواز است. اين بيانيه مي‌افزايد: انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان ضمن تبريك ميلاد با سعادت حضرت ولي‌عصر‌(عج) و با گرامي‌داشت ياد و خاطره شهيد محمود صارمي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي كه در مزار شريف به دست دژخيمان و عمال استكبار جهاني به شهادت رسيد و نيز نكوداشت ديگر شهداي عرصه خبر، روز خبرنگار را به جامعه رسانه‌اي كشور تبريك مي‌گويد و براي اعضاي اين انجمن و ديگر روزنامه‌نگاران آرزوي توفيق روزافزون در راستاي آگاهي‌بخشي و نيز رشد و تعالي فرهنگ جامعه و زمينه‌سازي براي ظهور منجي بشريت را دارد.
اين بيانيه تصريح مي‌كند: امسال همچنين روز خبرنگار با آغاز فعاليت دوره جديدي از دولت مصادف شده است؛ از اين رو جامعه رسانه‌اي كشور ضمن آرزوي توفيق براي رئيس جمهور محترم اميدوار است دولت دهم بيش از گذشته به مطالبات، دغدغه‌ها و مشكلات رسانه‌ها و اصحاب مطبوعات توجه كند. اين بيانيه خاطرنشان مي‌كند: علي‌رغم اهتمام نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي به جايگاه رسانه‌ها و آزادي بيان در كشور متأسفانه منزلت روزنامه‌نگاران خبرنگاران و دست اندركاران رسانه‌هاي جمعي، آنچنان كه بايد مورد توجه دولت و مسئولان نيست.
از سوي ديگر ضعف امنيت شغلي، مشكلات معيشتي و خلأهاي قانوني براي حمايت از روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و دست‌اندركاران رسانه‌هاي جمعي، همچنان فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رساني را تهديد مي‌كند. به علاوه سيطره رويكردهاي سياست‌زده برخي از احزاب و گروه‌ها، جامعه مطبوعاتي و رسانه‌اي كشور را دچار آسيب‌هاي صنفي متعددي كرده است.
در پايان اين بيانيه آمده است: انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان اميدوار است دولت دهم بيش از دولت نهم به جايگاه و منزلت روزنامه‌نگاران و خبرنگاران توجه كند و ضمن بهره‌مندي بيش‌تر از ظرفيت اصحاب رسانه‌ها براي ترميم روند اطلاع‌رساني برنامه‌ها و عملكردهاي دولت و نيز پيشبرد اهداف بلند‌ملت ايران بيش از گذشته زمينه تشريك مساعي بين روزنامه‌نگاران متعهد و دولت را فراهم كند.

0 نظرهای شما: