مدویدیف: روسیه از صلح در سراسر قفقاز محافظت خواهد کرد


سیاست امنیتی مدویدیف: روسیه از صلح در سراسر
قفقاز محافظت خواهد کرد

15:23 1388 / 05 / 17

ولادی قفقاز، 17 مرداد، خبرگزاری «ریا نووستی»/ "دمیتری مدویدیف" رئیس جمهور فدراسیون روسیه که در سالگرد اقدام متجاوزانه گرجستان علیه اوستیای جنوبی به ولادی قفقاز، پایتخت اوستیای شمالی، سفر کرده است، وعده داد که روسیه در آینده نیز از صلح برای همه مردم قفقاز محافظت کند.
وی در یگان 58 ارتش، بهنگام تقدیر از نظامیان بخاطر اقدامات شجاعانه آنها اظهار داشت: "امروز من اینجا هستم تا باری دیگر از شما بخاطر خدمت قهرمانانه سپاسگزاری کنم و باری دیگر اعلام کنم که ما مصمم هستیم در آینده نیز از زندگی صلح امیز اوستیایی ها و همه ملیت های قفقاز محافظت کنیم".
وی افزود: "هدفی که مقامات تفلیس در برابر خود گذاشته بودند: نابودسازی و یا در بهترین وجه آن طرد مردم اوستیای جنوبی از زادگاهشان، بی نهایت وقیحانه بود".
همچنین رئیس جمهور روسیه اعلام داشت که روسیه بر بازنگری بر روش های کهنه شده تامین امنیت جهانی و منطقه ای اصرار دارد و افزود: "رویدادهای 8 اوت 2008 مشخصاً ضعف امنیت مشارکتی موجود را نشان دادند. ما به کرات به جامعه جهانی هشدار داده ایم که این نظام موثر نیست".
مدویدیف خاطر نشان داشت که در این راستا "روسیه پیشنهاداتی مشروح درباره عقد حقوقی قراردادی ملزم کننده درباره امنیت اروپا ارائه کرده بود" و تاکید کرد: "ما یقین داریم که ایجاد مکانیزم های جدید موثر در این عرصه، به نفع همه جامعه جهانی است".

0 نظرهای شما: