معاون عمليات شركت هواپيمايي آرياتور:


معاون عمليات شركت هواپيمايي آرياتور:


هيچ‌گونه درگيري لفظي در كابين خلبان انجام نشده است


هواپيما 10تن بنزين داشت، ولي به‌دليل وجود آمادگي‌ها انفجاري صورت نگرفت


معاون عمليات شركت هواپيمايي آرياتور، جزئيات بيشتري از سانحه‌ي هوايي اخير هواپيماي ايلوشين 162 بيان كرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دلبري عصر امروز در حاشيه‌ي مراسم بزرگداشت امير سرتيپ دادپي در جمع خبرنگاران اظهار كرد: گروه روسي پرواز 62 روز بود كه در ايران حضور داشتند و خلبان هواپيما نيز چهار پرواز در ايران انجام داده بود و بيش از 12 هزار و 800 ساعت تجربه‌ي پرواز داشت و از اين نظر مشكلي وجود نداشت.
وي درباره‌ي نحوه‌ي بروز سانحه گفت: هم شرايط جوي و هم شرايط هواپيما مناسب بود و همه‌ي فاكتورهاي پرواز بررسي شده و در شرايط استاندارد بودند.
در زمان فرود آمدن، هواپيما كمي دير روي باند فرودگاه نشست و اين مساله موجب شد كه هواپيما زودتر از حالت معمول به انتهاي باند برسد و با ديوار انتهاي آن برخورد كند. هواپيما 10 تن بنزين داشت، ولي به دليل آمادگي هواپيما و كادر پرواز، انفجاري صورت نگرفت.
دلبري ادامه داد: پس از بروز حادثه، مهمانداران پس از انجام بررسي‌هاي لازم، به سرعت اقدام به تخليه‌ي هواپيما و باز كردن سرسره‌هاي اضطراري آن كردند كه يكي از سرسره‌ها باز نشد و البته اين يك مساله‌ي طبيعي است.
در هنگام كار تخليه، برخي مسافران براي پياده شدن از هواپيما مقاومت كردند؛ به طوري كه برخي از آنها اقدام به كتك زدن مهمانداران كردند.
وي با بيان اين‌كه مهمانداران همه‌ي 151 مسافر هواپيما را پياده كردند، افزود: حتي چندين بار كادر حفاظت پرواز هواپيما به مهمانداران گفته بودند كه زودتر از هواپيما پياده شوند، ولي آنها با پياده كردن آخرين مسافر به جست‌وجو در هواپيما پرداختند كه مبادا مسافري جا مانده باشد.
معاون عمليات شركت آرياتور در ادامه از قطع فعاليت‌هاي اين شركت انتقاد كرد و گفت: بروز چنين حوادثي در هريك از خطوط هوايي سابقه دارد. در حادثه‌ي اخير سقوط هواپيماي يكي از شركت‌هاي هوايي كشور شاهد بوديم كه تنها سه ساعت بعد از بروز سانحه، شركت مربوطه به فعاليت خود ادامه داد؛ ولي در مورد شركت آرياتور برخوردها به گونه‌ي ديگري بود. اين شركت بيش از 200 نفر كارمند دارد كه بايد به وضعيت آنها رسيدگي شود.
دلبري در پايان با رد اظهارات مطرح شده مبني بر بروز درگيري لفظي در كابين خلبان در زمان فرود هواپيما، توضيح داد: هركس در كابين هواپيماهاي روسي نشسته باشد مي‌داند كه در كابين اين هواپيماها افراد ناچارند با صداي بسيار بلند با يكديگر صحبت كنند و صحبت‌هاي انجام شده در هواپيماي ايلوشين بر همين اساس با صداي بلند صورت گرفته و هيچ‌گونه درگيري لفظي انجام نشده است
. گفتني است، يك فروند هواپيماي مسافربري ايلوشن 62 متعلق به شركت هواپيمايي آريا عصر روز جمعه دوم مردادماه جاري هنگام نشستن در باند فرودگاه بين‌المللي مشهد دچار سانحه شد. در اين سانحه بيش از 40 نفر زخمي و 17 تن، ازجمله بيشتر كادر پرواز، كشته‌ شدند.


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: راه و ساختمان

0 نظرهای شما: