انتقال قطعات موتور توپولف سانحه دیده به روسیه


ایلخانی اعلام کرد:

انتقال قطعات موتور توپولف سانحه دیده به روسیه


سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد قطعات موتور هواپیمای سانحه دیده توپولف 154 متعلق به شرکت کاسپین برای بررسی های بیشتر به آزمایشگاه های روسیه منتقل می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی ایلخانی در پایان دومین جلسه گزارش جامع کارگروه ویژه بررسی سانحه توپولف در سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در این جلسه که با حضور کارشناسان داخلی و بین المللی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار گردید، مقرر شد بخشی از قطعات موتور برای کشف علت بروز مشکل در موتور شماره یک هواپیما به مسکو فرستاده شود.
سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد : بررسی های اولیه نشان می دهد موتور هواپیما پیش از بروز سانحه ، چک شده بود و زمان مناسب را برای پرواز داشت و کارشناسان همچنان به دنبال علت بروز اشکال در موتور هستند.
ایلخانی اظهارداشت: کارشناسان شرکت سازنده هواپیمای توپولف 154 در حال بررسی بیشتر موتورهای این نوع هواپیما هستند.
سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: پس از بازگشت قطعات و نتایج بررسی ها از روسیه و بررسی در کارگروه ویژه و تلفیق آن با سایر بررسی ها ، نتایج به اطلاع همگان خواهد رسید.
در این جلسه تعدادی از مسئولان کمیته های 11 گانه بررسی سانحه سازمان هواپیمایی گزارشی از آخرین نتایج بررسی ها را ارائه کردند.
بیست و چهارم تیرماه امسال یک فروند هواپیمای توپولف مسافری شرکت هواپیمایی کاسپین به شماره پرواز 7908 در مسیر هوایی تهران- ایروان 16 دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در حوالی شهر قزوین دچار سانحه شد و سقوط کرد. در این سانحه هر 168 مسافر و خدمه پروازی آن کشته شدند.

مجیدی به مهر اعلام کرد:
بررسی قطعات توپولف در دانشگاه شریف / بازخوانی FDR از 10 بار گذشت

نماینده وزیر راه و رئیس کارگروه بررسی سانحه سقوط هواپیمای کاسپین از انتقال تعدادی از قطعات بدنه هواپیمای توپولف به دانشگاه صنعتی شریف خبر داد و اعلام کرد تاکنون نوار حاوی اطلاعات فنی هواپیما ( FDR ) بیش از 10 بار بازخوانی شده است.
احمد مجیدی در گفتگو با مهر با اعلام آخرین اطلاعات درباره حادثه سقوط هواپیمای توپولف در اطراف قزوین گفت: تا به حال فعالیت چهار کارگروه "هواشناسی، شاهدان عینی، مراقبت پرواز و عوامل انسانی" درباره این سانحه به پایان رسیده است و بررسیها در هفت کارگروه دیگر همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه دو جعبه سیاه هواپیمای توپولف به شدت صدمه دیده اند، افزود: اطلاعات جعبه سیاه سوم که قابل بازخوانی بوده است، را در هر ثانیه به 100 قسمت تقسیم کرده ایم و اطلاعات آن را در هر یک صدم ثانیه، کنترل و بررسی می کنیم.
نماینده وزیر راه و رئیس کارگروه بررسی سانحه سقوط هواپیمای کاسپین یادآور شد: جعبه مکالمات کابین خلبان (CVR ) که در عمق 15 متری زمین پیدا شده، به شدت آسیب دیده است و امیدواریم با بازسازی آن بتوانیم اطلاعات مفیدی را از کابین خلبان به دست آوریم.
مجیدی در عین حال اعلام کرد تعدادی از قطعات بدنه هواپیمای توپولف برای بررسیهای بیشتر به دانشگاه صنعتی شریف انتقال داده شده است تا از این طریق نیز بتوان به نتایجی دست یافت.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا جعبه سیاه هواپیمای توپولف برای بررسیهای بیشتر به کشور روسیه منتقل خواهد شد؟ پاسخ داد: در روزهای اخیر چند کارشناس دیگر روس علاوه بر کارشناسان قبلی این کشور، به ایران آمده اند. برهمین اساس، در حال حاضر با حضور این کارشناسان، احتمال انتقال جعبه سیاه این هواپیما به روسیه بسیار ضعیف است.
بیست و چهارم تیرماه امسال یک فروند هواپیمای توپولف مسافری شرکت هواپیمایی کاسپین به شماره پرواز 7908 در مسیر هوایی تهران- ایروان 16 دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در حوالی شهر قزوین دچار سانحه شد و سقوط کرد. در این سانحه هر 168 مسافر و خدمه پروازی آن کشته شدند.

0 نظرهای شما: