احمدی نژاد سوگند ریاست جمهوری یاد کرد

احمدی نژاد سوگند ریاست جمهوری یاد کرد

خبرگزاری مهر - دکتر محمود احمدی نژاد لحظاتی پیش در مجلس شورای اسلامی و در حضور رئیس قوه قضاییه و نمایندگان مجلس سوگند ریاست جمهوری یاد کرد. به گزارش خبرنگارمهر، رئیس جمهور براساس اصل 121قانون اساسی سوگند یاد کرد و
متن سوگندنامه به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

من به عنوان رئیس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم و همه استعدادها و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسوولیت هایی که برعهده گرفته ام به کار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پیشتیبانی از حق و عدالت، گسترش عدالت سازم و از هرگونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است، حمایت کنم
درحراست از مرزها و استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام، قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده است، همچون امینی پارسا و فداکار نگاه دار باشم و آن

حاشیه نگاری خبرگزاری مهر از تحلیف

حاضران و غایبان مراسم تحلیف

سه معیار مجلس برای رای اعتماد مراسم تحلیف رئیس جمهور دولت دهم که امروز چهارشنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد با حاشیه هایی همراه بود. به گزارش خبرگزاری مهر، حاشیه های مراسم امروز به قلم خبرنگاران مهر، به این
شرح است :
- صبح امروز خبرنگاران و مهمانان دعوت شده مراسم روز تحلیف در مسیرها و خیابانهای منتهی به مجلس ، شاهد تدابیر امنیتی خاص و همچنین حضور ماموران انتظامی و نیروهای بسیج برای حفظ امنیت این مراسم بودند.
- تعداد خبرنگاران و تصویربرداران و عکاسان رسانه های داخلی و خارجی که برای پوشش مراسم امروز آمده بودند بیش از گنجایش جایگاه خبرنگاران بود. تصویربرداران حدود دو ساعت پیش از آغاز مراسم دوربینهای خود را در زاویه مد نظر مستقر کرده بودند.
- تعدادی از نمایندگان فراکسیون اقلیت مجلس علی رغم اخباری که از هفته های قبل از احتمال حضور نیافتن آنان در مراسم تحلیف حکایت داشت در دقایق اولیه و مدتها پیش از تکمیل شدن حضور مهمانها در صحن علنی دیده شدند
.

از جمله آقایان "مصطفی کواکبیان، محمدرضا خباز، پورفاطمی، قدرت الله علیخانی"، اما هیئت رئیسه فراکسیون اقلیت بنا بر یک تصمیم درون گروهی از شرکت در مراسم تحلیف خودداری کرده بودند. امیدوار رضایی، علیرضا محجوب، محمدرضا تابش، داریوش قنبری و جمشید انصاری از نمایندگان شاخص غایب در مراسم امروز بودند
- جایگاه و هیئت رئیسه مجلس با پرچمهای جمهوری اسلامی و سبدهای گل، آذین بسته شده و یک نورپردازی ویژه به رنگ سه پرچم ایران و همچنین عکس شهدای مجلس بر روی جایگاه چیده شده بود.
- پیش از آغاز رسمی مراسم نما آهنگی از مراسم تحلیف روسای جمهور گذشته و همچنین مراسم تنفیذ آنان پخش شد.
- علی کردان وزیر استیضاح شده کشور توسط مجلس هشتم نیز از دقایق اولیه و پیش از آغاز مراسم در صحن مجلس حاضر شد و بر یکی از صندلیهای ردیف دوم نشست در شرایطی که خالی ماندن صندلیهای کنار وی در طول مراسم توجه خبرنگاران را جلب کرده بود محسن کوهکن دقایقی چند کنار وی نشست
اعضای هیئت رئیسه مجلس به جز رئیس مجلس ساعت 8:50 به صحن وارد شدند.
- حجت الاسلام صادق لاریجانی رئیس آینده قوه قضائیه نیز پیش از ساعت 9 در صحن مجلس حضور یافت.
- سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی، علی اکبر محرابیان وزیر صنایع، سعیدی کیا وزیر مسکن و شهرسازی، کامران دانشجو معاون سیاسی وزیر کشور، جمعی از اعضای مجلس خبرگان و شورای نگهبان، حسین صفار هرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، تسخیری رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی، صادق محصولی وزیر کشور، مسعود زریبافان معاون رئیس جمهور در بنیاد شهید و امور ایثارگران، فاطمه واعظ جوادی رئیس سازمان محیط زیست، حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، مصطفی میر سلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امیر سرتیپ موسوی جانشین فرمانده کل ارتش، مهدی چمران رئیس شورای شهر و ...از جمله شخصیتهای حضور یافته در مراسم امروز بودند

. - چهره هایی چون "آیت الله اکبرهاشمی رفسنجانی، آیت الله مهدوی کنی، آیت الله محمد یزدی، آیت الله امامی کاشانی، سید محمد خاتمی، علی اکبر ناطق نوری، مهدی کروبی، میرحسین موسوی و محسن رضایی" در مراسم امروز حضور نداشتند.
- آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضاییه، حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، اسفندیار رحیم مشایی مسئول دفتر رئیس جمهور، محمدرضا رحیمی معاون پارلمانی و علی سعید لو معاون اجرایی رئیس جمهور و تعدادی از وزرای کابینه دولت نهم رئیس جمهور را در بدو ورود به مجلس همراهی کردند.
-ساعت 9:11 جلسه علنی امروز مجلس با 242 نماینده از مجموع 290 نماینده مجلس رسمیت یافت و لاریجانی با به صدا در آوردن زنگ رسمیت مجلس را اعلام کرد.
- بخش عمده نطق لاریجانی ذکر فلسفه تاریخ و متوجه سالروز مشروطیت، جایگاه مجلس و بیان برخی نکات تاریخی بود. سفارش به دولت دهم مبنی بر داشتن برنامه در چارچوب سیاستهای کلی و تحقق سند چشم انداز حرکت قانونمند و به کارگیری نخبگان متعهد و با تجربه در امور دیوانی کشور در سخنرانی وی گنجانده شده بود
- لاریجانی همچنین از مقطع رای اعتماد به وزیران پیشنهادی به عنوان"اولین مواجهه مجلس با دولت جدید" یاد کرد کرد و صریحا سه معیار مجلس در رای اعتماد به وزیران دولت دهم را گوشزد کرد. متقابلا رئیس جمهور هم بر اجرای طرح تحول اقتصادی و هدفمند کردن یارانه ها تاکید کرد. با توجه به تصمیم مجلس بر حذف این بند در لایحه بودجه 88 این موضوع از جمله نکاتی که مورد توجه خبرنگاران حاضر در مجلس قرار گرفت.
- ریاض معاون پارلمانی وزیر بهداشت در دولت نهم و ندیمی مشاور وزیر کشور دولت نهم و از نمایندگان مجلس هفتم با هم و در اثنای نطق لاریجانی وارد صحن مجلس شدند.
- کاظم جلالی سخنگوی کمیته ویژه مجلس که اخبار استعفای وی از این سمت روز گذشته منتشر شده بود در دقایق اولیه مراسم تحلیف در صحن علنی مجلس حضور یافت و هنگامی که جلسه رسمیت یافت در آخرین ردیف و در کنار علاء الدین بروجردی جای گرفت و با وی همسخن شد
.
- مراسم تحلیف برخلاف مراسم تنفیذ به طور زنده از شبکه خبر سیما پخش می شد.
- نصیرپور نماینده سراب و عضو فراکسیون اقلیت مجلس در طول مراسم در کنار صحن مجلس راه می رفت.
-رئیس جمهور ساعت 9:50 پس از پایان سخنرانی هاشمی شاهرودی در کنار وی حضور یافت و سوگند یاد کرد. احمدی نژاد پس از ادای سوگند آیت الله هاشمی شاهرودی را در آغوش کشید.
- دکتر رحمانی فضلی رئیس دیوان محاسبات کشور و مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیر مسئول روزنامه رسالت در جلسه امروز حضور یافتند.
- حداد عادل رئیس مجلس هفتم و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم در جایگاه مهمانان و در ردیف اول نشسته بود. این در حالی است که کوهکن عضو هیئت رئیسه مجلس از نمایندگان خواسته بود تا در ردیفهای جلو ننشینند.
-لاریجانی در پایان جلسه امروز با تشکر از همه مدعوین که در مراسم تحلیف حاضر شدند درباره خبرنگاران نیز گفت: از خبرنگاران که حضورشان شرایط خاصی در مجلس ایجاد کرده بود تشکر می کنیم.
- رئیس مجلس در پایان جلسه علنی امروز جلسه بعد را 18 خرداد یکشنبه ساعت 8 صبح اعلام کرد لاریجانی ساعت 10:20 ختم جلسه علنی امروز را با زدن زنگ پایان جلسه اعلام کرد.
- کوچک زاده و بادامچیان دو نماینده شاخص حامی دولت پس از پایان مراسم در گوشه ای از صحن با کامران دانشجو معاون سیاسی وزیر کشور گفتگو می کردند.
- بعد از مراسم ، مقابل درب شمالی مجلس گروهی از مردم با تجمع خود از خبرنگاران درباره چگونگی برگزاری مراسم و حاضران و غایبان آن می پرسیدند و عده ای نیز با نمایندگانی که در حال سوار شدن بر اتوموبیلهای خود در خیابان مجاهدین اسلام بودند بحث و گفتگو می کردند.

در گفتگو با مهر عنوان شد:

مراسم تحلیف در آرامش کامل برگزار شد

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور از برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور در امنیت و آرامش کامل خبر داد. سرتیپ احمد رضا رادان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با وجود تبلیغات گسترده رسانه های ضد انقلاب مبنی بر فراخوان مردم برای تجمع در خیابانهای اطراف مجلس شورای اسلامی خوشبختانه هیچگونه گزارشی مبنی بر تجمع غیرقانونی دریافت نکرده ایم.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور اظهارداشت : نیروی انتظامی همواره درکنار مردم برای حفظ امنیت و آرامش تلاش می کند و سعی و تلاش پلیس برقراری نظم و آرامش در راستای پیشبرد اهداف عالی نظام است.



يك منبع آگاه در گفتگو با فارس:رئيس‌جمهور براي حضور در مجلس نيازي به بالگرد نداشت

خبرگزاري فارس: رئيس جمهور براي حضور امروز خود در مراسم تحليف از بالگرد استفاده نكرده است و ادعاهاي رسانه‌‌‌اي در اين باره فضاسازي رواني است.
يك منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس با رد ادعاي برخي رسانه‌ها در استفاده رئيس‌جمهور از بالگرد براي حضور در مراسم تحليف گفت: محمود احمدي‌نژاد همچون ديگر ديدارهاي شهري خود، با استفاده از اتومبيل و به همراه جمعي از مسئولان دولتي همچون اسفنديار رحيم مشايي و محمدرضا رحيمي به مجلس رفته است.
وي تاكيد كرد: بالگردي كه امروز در محوطه مجلس فرود آمده بود، مربوط به هلال احمر است و همچون هر مراسم مهم ديگر، اين اكيپ مجهز درماني در محل حاضر شده بود و اين بالگرد نيز به غير از خلبان فقط ظرفيت دو نفر را دارد كه طبيعتا نمي‌توانست مورد استفاده رئيس‌جمهور و همراهان وي قرار گيرد.
يك مقام آگاه نيز با اشاره به انتشار اين خبر گفت: هدف از اعلام استفاده رئيس‌جمهور از بالگرد براي حضور در مجلس، ملتهب نشان دادن فضاي اطراف مراسم تحليف بوده است.

0 نظرهای شما: