سفر هيات 10 نفره بازرگانان ايراني به ارمنستان

سفر هيات 10 نفره بازرگانان ايراني به ارمنستان

1388/08/10 11-01-2009 08:30:27
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: بازرگاني
رييس انجمن دوستي ايران و ارمنستان با اشاره به حضور هيات 10 نفره از تجار و بازرگانان ايراني در كشور ارمنستان گفت: اين هيات 10 نفره با هدف سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي كشاورزي، دامداري، صنايع الكترونيك و مخابرات و عمراني، روز شنبه وارد ارمنستان شد و عازم ايروان است.
ميرقاسم مومني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حضور اين هيات را با هماهنگي انجمن دوستي ايران و ارمنستان معرفي و تصريح كرد: در اين سفر قرار است با وزير انرژي ارمنستان، رييس اتاق بازرگاني و رييس شركت مخابرات اين كشور ديدار كنيم و از بخشي از تاسيسات و مزارع كشاورزي و دامداري آن كشور نيز بازديدي داشته باشيم.
مومني بيان كرد: اين هيات در سفر هفت روزه‌ خود به اين كشور از جمهوري قره‌باغ كوهستاني نيز بازديد مي‌كند و با مسوولان آن منطقه مذاكراتي انجام خواهد داد.
رييس انجمن دوستي ايران و ارمنستان در پايان خاطرنشان كرد: در اين گفت‌وگوها و مذاكرات، استفاده از پتانسيل‌هاي سرمايه‌گذاري در دو كشور و هم‌چنين بررسي امكان بازاريابي براي صنايع و كالاهاي ايراني را مدنظر داريم. مسووليت اين هيات تجاري با مديرعامل شركت پرچين سبز است.

روزنامه های صبح امروز تهران، یکشنبه 10 آبان 1388






مرتضي الويري آزاد شد





1388/08/09 10-31-2009 17:52:43 خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي
مرتضي الويري با توديع وثيقه آزاد شد
.
يك منبع آگاه قضايي در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي ايسنا با تاييد اين خبر اظهار كرد: بعدازظهر امروز با حكم قاضي شعبه 26 دادگاه انقلاب، مرتضي الويري با توديع وثيقه آزاد شد.

در اطلاعيه سازمان آموزش و پرورش شهر تهران اعلام شد:
هيچ يك از مدارس تهران به دليل آنفلوآنزا تعطيل نيست

خبرگزاري فارس:
سازمان آموزش و پرورش شهر تهران طي اطلاعيه‌اي اعلام كرد:
شرايط كاملا طبيعي در مدارس شهر تهران حاكم است و هيچ يك از مدارس تعطيل نيست

به گزارش خبرگزاري فارس، در اين اطلاعيه آمده است: با تدابير انديشيده شده براي رعايت اصول بهداشتي، از سوي مديران تمام واحدهاي آموزشي و پرورشي شهر تهران، گسترش هنجارهاي سلامتي از سوي دانش‌آموزان و رفتار درست خانواده‌هاي تهراني، شرايط كاملا طبيعي در مدارس شهر تهران حاكم است و هيچ يك از مدارس تعطيل نيست.
سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در اين اطلاعيه از مجموعه شهروندان، اوليا و دانش‌آموزان درخواست كرده است: براي عبور از شرايط گذار، ‌در كنترل بيماري آنفلوآنزاي نوع A، هم‌چون گذشته به همكاري خود با مسئولان مدرسه ادامه دهند و در صورت مشاهده هرگونه كاستي و نقصان در اين زمينه، با سامانه ارتباط مردمي سازمان آموزش و پرورش شهر تهران به شماره 1820، تماس حاصل فرمايند.

مادر نرگس كلهر:
چرا كلهر دخترش را بدون حامي و مهر پدري رها كرد؟
خداوند بزرگ را شاكر هستم كه به‌رغم سمپاشي‌هاي شديد رسانه‌اي از سوي ايشان، همچنان به انجام وظايف خود در صدا و سيما و مراكز علمي اشتغال دارم و خدشه و يا توقفي در فعاليت‌هايم تا اين لحظه به‌وجود نيامده است

ايلنا -:در پي مصاحبه مشاور رسانه‌اي رئيس جمهور با خبرگزاري ايلنا و ارائه سخناني در رابطه با پناهندگي دخترش،مادر نرگس كلهر با ارسال جوابيه‌اي به اين خبرگزاري تاكيد كرد:متاسفم از اينكه آقاي كلهر به‌جاي پاسخگوئي به اين نكته كه به چه دليل مدت يكسال‌ونيم حاضر نشدند حتي صداي دخترشان را از طريق تلفن بشنوند و او را بدون حامي و مهر پدري رها نمودند؟
به گزارش ايلنا متن جوابيه معصومه طاهري بدين شرح است: خدمت خبرگزاري محترم كار ايران (ايلنا) با عرض سلام، لطفاَ در رابطه با مصاحبه آ‎قاي مهدي كلهر، مشاور رسانه‌اي رئيس‌جمهور با آن خبرگزاري به تاريخ 2/8/88 و ذكر غيرمستقيم نام اينجانب به عنوان ”همسر و مادر نرگس“ ، طبق قانون مطبوعات جوابيه‌ام را جهت باز هم روشن نمودن اذهان عمومي چاپ فرمائيد: ”همانگونه كه در جوابيه‌هايم به خبرگزاري مهر (22/7//88) و صدا و سيما، شبكه دوم، اخبار 30:20 (23/7/88) اعلام نمودم: ” اينجانب از بدو پيروزي انقلاب اسلامي (1357) تاكنون كمترين فعاليت سياسي عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي، مقام رهبري و منتخبين مردم نداشته و ندارم.
فردي فرهنگي و دانشگاهي هستم و تاكنون وارد هيچ حزب، تشكيلات و گروه سياسي نشده‌ام. همانند بسياري از مردم، اقوامي در خارج از كشور دارم كه خوشبختانه به‌طور مرتب به ايران سفر مي‌نمايند و مشكلي از لحاظ ورود و خروج ندارند.
متاسفم از اينكه آقاي كلهر به ‌جاي پاسخگوئي به اين نكته كه به چه دليل مدت يكسال‌ونيم حاضر نشدند حتي صداي دخترشان را از طريق تلفن بشنوند و او را بدون حامي و مهر پدري رها نمودند؟ دائماَ در صدد توجيه اين موضوع، از طريق ايراد اتهام‌هاي واهي و بدون سند و مدرك به اينجانب هستند و هر روز در مصاحبه‌هاي خود به اين موارد كذب تاكيد مي‌كنند؟ از طرف ديگر خداوند بزرگ را شاكر هستم كه به‌رغم سمپاشي‌هاي شديد رسانه‌اي از سوي ايشان، همچنان به انجام وظايف خود در صدا و سيما و مراكز علمي اشتغال دارم و خدشه و يا توقفي در فعاليت‌هايم تا اين لحظه به‌وجود نيامده است.
با احترام معصومه طاهري موسوي توضيح ايلنا:خبرگزاري ايلنا به اطلاع رساني به دور از ايجاد تشويش اذهان عمومي اعتقاد دارد و بر اين باور است كه چنانچه اين مقدار اطلاع رساني به حريم خصوصي لطمه و آسيب برساند از رسالت خبري بدور است و جوابيه سركار خانم طاهري نيز به درخواست ايشان منتشر شده است و معتقديم رسانه‌ها بايد از ورود به حريم خصوصي بپرهيزند.

رامين مهمان‌پرست
سخنگوي جديد وزارت امور خارجه شد



1388/08/09 10-31-2009 17:23:16 خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي خارجي
بعدازظهر امروز مراسم توديع و معارفه سخنگويان قديم و جديد وزارت امور خارجه با حضور وزير امور خارجه و قائم مقام، معاونين، مديران و روساي ادارت وزارت امور خارجه برگزار شد
.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به جايگاه سخنگويي در وزارت امور خارجه در اطلاع‌رساني و توجيه افكار عمومي اظهار داشت: ما از خدمات و تلاش‌ها و تعامل نزديك آقاي قشقاوي با رسانه‌ها در سمت سخنگويي تقدير و قدرداني كرده و مسووليت سخنگويي در وزارت امور خارجه را جايگاه حساس در اين وزارتخانه به عنوان ويترين وزارت امور خارجه محسوب مي‌كنيم.
وي با معرفي رامين مهمانپرست به عنوان دستيار ويژه و سخنگوي جديد، مهمانپرست را با سابقه كار موفق در حوزه‌هاي فرهنگي و رسانه‌اي، فردي شايسته براي اين مسووليت معرفي و ابراز اميدواري كرد كه وي بتواند در مسووليت‌هاي جديد منشا خدمات ارزنده براي ديپلماسي كشور باشد.
رامين مهمانپرست پيش از اين در سمت سفير جمهوري اسلامي ايران در تايلند و قزاقستان و مديركل هماهنگي امور فرهنگي و معاون مديركل اطلاعات و مطبوعات مشغول انجام وظيفه بوده‌ است.
هم‌چنين امروز مراسم توديع و معارفه شيخ‌الاسلام و شيباني معاونين قديم و جديد خاورميانه و مشترك‌المنافع وزارت امور خارجه برگزار شد.
متكي با اشاره به سوابق و خدمات خالصانه حسين شيخ‌الاسلام در مسووليت‌هاي مختلف و طي سال‌هاي اخير اظهار داشت: آقاي شيخ‌الاسلام به عنوان اولين معاون سياسي وزارت امور خارجه فردي خدوم و با اعتقادات ريشه‌اي به ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و دلسوز و با پشتكار در امور وزارت امور خارجه و اداره سفارتخانه‌ها موفق بوده‌اند و ما از تلاش‌ها و خدمات وي تشكر و قدرداني مي‌كنيم.
وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به فعاليت‌هاي شيباني اظهار داشت: آقاي شيباني به عنوان مدير جوان و مجرب در حوزه خاورميانه وزارت امور خارجه دانست و او را فردي مناسب براي معاونت خاورميانه و مشترك المنافع معرفي كرد.

فرمانده نيروي انتظامي
ناجا آمادگي دارد با هرگونه سوءاستفاده از آزادي‌هاي مشروع برخورد كند


برخي جريان‌هاي سياسي تلاش دارند پليس را به حاشيه ببرند




1388/08/09 10-31-2009 13:55:47
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - حوادث
فرمانده نيروي انتظامي گفت: نيروي انتظامي آمادگي برخورد قاطع با هرگونه بي‌قانوني و سوء استفاده از آزادي‌هاي مشروع را دارد.
به گزارش سرويس «حوادث» ايسنا، سردار احمدي‌مقدم در حاشيه صبحگاه يگان‌هاي نيروي انتظامي آذربايجان شرقي در تبريز با اشاره به اين كه برخي جريان‌هاي سياسي تلاش دارند نيروي انتظامي را به‌ ويژه پس از حوادث انتخابات در برخورد با اخلالگراني که امنيت جامعه، آزادي‌هاي قانوني و حقوق مردم را تضييع مي‌کنند به حاشيه ببرند، ادامه داد: نيروي انتظامي، نيروي است که ضمن دفاع از آزادي‌هاي مشروع در چارچوب نظام و جامعه اسلامي حرکت کرده و اجازه نمي‌دهد حقوق هيچ شهروندي ضايع شود.
وي با تاكيد بر اين كه نيروي انتظامي با انسجام و وحدت کامل به منظور پايداري از حقوق مردم ايستادگي خواهد کرد، گفت: حکومت ديني و جامعه اسلامي براي حرکت به سمت صلاح و پيشرفت چاره‌اي جز پيمودن مسير ولايت که از خدا و ائمه شروع شده و به ولايت فقيه در عصر حاضر ختم مي‌شود، نخواهد داشت.
سردار احمدي مقدم وظيفه خطير و مقدس نيروي انتظامي را حفظ ارزش‌ها در جامعه اسلامي عنوان كرد و افزود: پليس متخلق به اخلاق اسلامي و بدور از هرگونه رذايل، شايسته نظام اسلامي است واين پليس مي‌تواند در مقابل متجاوزان به حقوق انساني مردم و ارزش‌هاي اسلامي از کيان جامعه دفاع کند.
فرمانده نيروي انتظامي اظهار كرد: حرکت بدنه پليس به سمت دانايي، افزايش تعامل و بهره‌گيري از همدلي و همراهي مردم براي بهبود ضريب امنيتي در کشور است.
وي به آمادگي يگان‌هاي انتظامي در سطح کشور براي اجراي هر چه بهتر قانون و مبارزه با هرگونه بي‌قانوني و مقابله با متجاوزان و خلاف‌کاران اشاره کرده و گفت: نيروي انتظامي با انسجام و وحدت کامل به منظور پايداري از حقوق مردم ايستادگي خواهد کرد و هدف نيروي انتظامي حفاظت و حراست از آزادي‌هاي مشروع و قانوني است و اجازه تعدي به حقوق ديگران، ورود به حريم خصوصي مردم و سلب حقوق و آزادي‌ها را به کسي نمي‌دهد.

سيد محمد خاتمي:
همچنان در مقام نقد قدرت موجود باقی می‌مانیم

نباید بگذاریم کار به جایی برسد که تقاضاها از درون کشور به بیرون نظام برود
عده‌ای جز به خشونت نمی‌اندیشند و عمل نمی‌کنند
برخی افراد، انحرافات بوجود آمده را عین نظام قلمداد می‌کنند

ايلنا:رئيس دولت اصلاحات با مروری بر اعتقادات و منش امام راحل، اعتقاد راسخ معمار کبیر انقلاب اسلامی بر عدم تجسس در امور شخصی مردم و ایمن بودن افرادی که حتی به نظام و خدا اعتقاد ندارند تا زمانی که دست به سلاح نبردند را یادآور شد و نسبت به خطای تحلیل شرایط موجود کشور هشدار داد
.به گزارش ايلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در ديدار اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران را تشکلی دانست که در کوران حوادث سال‌های اخیر ، همواره توانسته با تکیه بر اصل دین‌داری و با حرکت در چارچوب نظام و قانون اساسی خودرا حفظ کند. وی ادامه داد : وقتی برای انجمن اسلامی دانشجویان که برآمده از متن دانشگاه است، سوالات جدی پیرامون مسائل اخیر پیش می‌آید، پیداست که جامعه ما با بحران مواجه شده است.
رئیس بنیاد باران تاکید کرد: اگر در امروز و درشرایط فعلی دچار خطای در تحلیل شویم ، در آینده دچار مشکلات جدی خواهیم شد. رئیس دولت اصلاحات با بیان اینکه اگر ما که به اصل نظام اعتقاد داریم ، نتوانیم حرف نزنیم ، دیگران که اعتقادی ندارند، دست به عمل خواهند زد و نتیجه عمل آنها چیزی نیست که مطلوب ما باشد.یادآور شد: نباید بگذاریم کار به جایی برسد که تقاضاها از درون کشور به بیرون نظام برود.
خاتمی همچنین با اشاره به فرمان 8 ماده‌ای امام راحل ، تصریح کرد: هیچ کس حتی دستگاههای امنیتی ، حق تجسس در امور شخصی افراد را ندارد و حتی با بهانه‌های امنیتی نیز نمی‌توان به امور خصوصی شهروندان وارد شد و در آن تجسس کرد. رئیس جمهور سابق کشورمان با اشاره به مسیر اصلاحات و حرکت آن در چارچوب نظام جمهوری اسلامی گفت معیار‌های یک نظام مطلوب مردمی در الگوی جمهوری اسلامی جمع شده است و بزرگترین رسالت ما این است که نظامی را به وجود بیاوریم که بشر در آن آزادی و پیشرفت و عدالت ببیند و ما اعتقاد داریم که با همین قانون اساسی می‌توان در همین مسیر ادامه داد.
وی با اشاره به سه برش از زندگی امام خمینی (ره) که دقت در آن می‌تواند برای شرایط فعلی رهگشا باشد گفت: در ابتدای شکل‌گیری جمهوری اسلامی و پیش از انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) با توجه به وجود گروه های غیر دینی و بعضا مارکسیست که در میان مردم وجود داشتند همواره بر این نکته تاکید داشتند که در نظام جمهوری اسلامی حتی افرادی که ضد خدا و ضد دین هم باشند، تا زمانی که دست به سلاح نبرده باشند و توطئه نکنند، ایمن هستند.
خاتمی افزود: بعد از انقلاب نیز به علت شرایط جنگ و ترور، بعضا رویدادهایی را داریم که امام در واپسین سالهای پر برکت عمرشان با اشاره به آنها فرمودند که آنها استثنائاتی بودند که به خاطر جنگ و شرائط ویژه پیش آمدند و بنا داریم که همه به قانون برگردیم . رئیس دولت اصلاحات یادآور شد:امام همواره بر حضور و فعالیت گرایش‌ها و سلایق مختلف اصرار داشتند؛به طور مثال خود امام (ره)تاکید داشتند که مجمع روحانیون مبارز در کنار جامعه روحانیت مبارز فعالیت داشته باشد.
رییس موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگها و تمدنها تاکید کرد که ما به هیچ عنوان طرفدار خشونت نیستیم، در مقابل عده‌ای جز به خشونت نمی‌اندیشند و عمل نمی‌کنند. وی در پایان این دیدار در تبیین مجدد اصول اصلاحات گفت ما همچنان اصلاحات را بر مبنای دین می دانیم، مبدا هویتی خود را انقلاب اسلامی، و چارچوب حرکت خود را جمهوری اسلامی می‌دانیم، اما اعتقاد داریم که در عمل، انحراف‌هایی وجود دارد که با همان معیارهای دینی و انقلابی باید اصلاح شوند.
خاتمی خاطر نشان کرد: متاسفانه گاهی برخی این انحرافات را عین نظام قلمداد می کنند. ما همچنان در مقام نقد قدرت موجود باقی می‌مانیم، البته در چارچوب جنبشی که اسلام و نطام و انقلاب را قبول دارد.
گفتني است در اين ديدار اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران پیرامون فضای سیاسی کشور، راهکار های برون رفت از شرایط فعلی ، آینده اصلاحات ،وضعیت سیاست خارجی و امنیت ملی ، فضای امنیتی حاکم بر دانشگاه‌ها و بازداشت فعالان سیاسی سخناني را ايراد كردند.

مركز آمار ايران براي سال گذشته اعلام كرد:
كسري بودجه 600 هزار توماني هر خانوار ايراني
از 30 استان كشور تنها درآمد خانوار 3 استان سيستان و بلوچستان
، خراسان رضوي و مازندران از هزينه‌هاي آنها بيشتر بوده است.


ایلنا: سال گذشته هر خانوار ايراني به طور متوسط حدود 600 هزار تومان كسري بودجه داشت.
به گزارش ايلنا به نقل از مركز آمار ايران، محاسبات صورت گرفته نشان مي‌دهد هزينه هر خانوار شهري در سال 1387 در حدود 94 ميليون و 214 هزار و 107 ريال بوده است، در حالي كه متوسط درآمد آن در همين دوره زماني به 88 ميليون و 219 هزار و 386 ريال رسيده است.

به اين ترتيب هر خانوار در كشور طي سال گذشته 5 ميليون و 994 هزار و 721 ريال كسري بودجه داشته است. آمارهاي ارائه شده حاكي از آن است كه به‌رغم رشد متوسط 11/13 درصدي درآمدها در سال 1387 نسبت به مدت مشابه پيش از آن، هزينه‌ها حدود 09/15 درصد افزايش داشته است. بيشترين هزينه زندگي در سال گذشته به خانوارهاي تهراني مرتبط بوده است، به طوري كه هر خانوار تهراني به طور متوسط در سال قبل 12 ميليون و 156 هزار و 423 تومان هزينه داشته است كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از آن رشدي برابر 41/15 درصد را تجربه كرده است. در همين دوره زماني درآمد متوسط هر خانوار تهراني برابر با 11 ميليون و 593 هزار و 272 تومان بوده است.


به اين ترتيب هر خانوار تهراني نيز در سال گذشته با كسري بودجه‌اي در حدود 563 هزار و 105 تومان كسري روبرو بوده است. بر اين اساس همان طور كه بيشترين هزينه‌هاي خانوار در سال گذشته مربوط به تهراني‌ها بوده است، بيشترين درآمدها نيز به اين خانوارها اختصاص داشته است.
در گزارش مركز آمار ايران كمترين هزينه‌ها مربوط به خانوارهاي سيستان و بلوچستاني بوده است. هر خانوار در اين استان طي سال گذشته 5 ميليون و 642 هزار و 25 تومان هزينه داشت اما درآمد خانوار در همين دوره زماني 6 ميليون و273 هزار و350 تومان اعلام شده است. سيستان يكي از 3 استاني است كه ميزان درآمد خانوار در آن به طور متوسط بيش از هزينه‌ها بوده است. از ديگر استان‌هايي كه خانوار در آنها به طور متوسط با كسري بودجه مواجه نشده است، مي‌توان به استان خراسان رضوي و مازندران اشاره داشت.
توريست پذير بودن اين 2 استان به گفته كارشناسان از مهم‌ترين دلايل نبود كسري بودجه در زندگي خانوار است، اما سيستان و بلوچستان به دليل پايين بودن شديد هزينه زندگي و نبود منابع كافي دچار اين وضعيت شده است. هزينه متوسط هر خانوار در سال در استان رضوي 7 ميليون 919 هزار و 145 تومان بوده در حالي كه درآمد خانوار در اين دوره زماني 8 ميليون و 298 هزار و 93 تومان گزارش شده است. اين رقم در مازندران در بخش هزينه‌ها به 9 ميليون و 583 هزار و 33 تومان و در بخش درآمدها 10 ميليون و 136 هزار و 590 تومان اعلام شده است.

حفظ صنعت خودروسازي به قيمت زير پا گذاشتن حقوق مصرف‌كنندگان

؟ بازار خودرو ايران در اختيار 4 برند داخلي است



1388/08/09 10-31-2009 12:56:55 خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: خودرو
آمار نشان مي‌دهد كه واردات خودرو به ايران در نيمه نخست سال جاري كاهش يافته كه اين موضوع باعث انحصاري‌تر شدن بازار خودرو كشورمان مي‌شود

. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اساس بررسي‌هاي انجام شده هم‌اكنون بيش از 90 درصد از بازار خودروهاي سواري كشور در اختيار چهار برند داخلي است كه همين عامل باعث شده تا ايران داراي يكي از انحصاري‌ترين بازارهاي خودرو در بين كشورهاي منطقه باشد.
تعرفه بسيار زياد اعمال شده روي واردات خودرو به ايران باعث شده تا خودروسازان داخلي و به ويژه دو شركت ايران خودرو و سايپا بتوانند با خيال آسوده محصولات بعضا با كيفيت پايين خود را به مصرف‌كنندگان ايراني بفروشند، در حالي كه ديگر بر همگان روشن شده كه در صورت تعديل تعرفه واردات خودرو، ايراني‌ها هم مي‌توانند سوار خودروهاي با‌كيفيت‌تري شوند و هم قادر خواهند بود كه با صرف هزينه كمتري صاحب خودرو شوند.
بر اساس آمار منتشر شده از سوي گمرك ايران، در نيمه نخست سال جاري در مجموع واردات انواع خودروهاي سواري به كشور از نظر تعداد 58.49 درصد و از نظر ارزش نيز معادل 56.05 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته كاهش يافت.
در نيمه نخست سال جاري در مجموع 14 هزار و 186 دستگاه انواع خودرو سواري وارد كشور شد كه ارزش اين ميزان واردات به حدود 288 ميليون و 51 هزار دلار رسيد.
همچنين آمار نشان مي‌دهد كه در مدت زمان يادشده عمده خودروهاي وارداتي از كشورهاي كره‌جنوبي، امارات متحده عربي و عمان وارد كشور شده‌اند. اين در حاليست كه پيش از اين كشورهايي مانند ژاپن، آلمان و فرانسه جاي امارات و عمان را به خود اختصاص داده بودند.
* * خدمات پس از فروش ضعيف
مشكلي ديگري كه انحصاري بودن بازار خودرو ايران ايجاد كرده، مربوط به ضعف ارايه خدمات پس از فروش توسط خودروسازان داخلي است.
هم‌اكنون عملا رقابت چنداني در بازار خودرو بين خودروسازان داخلي وجود ندارد و اين وضعيت باعث شده تا رقابتي نيز در عرصه خدمات پس از فروش به وجود نيايد و اين حوزه وضعيت نامناسبي در كشور داشته باشد.
ضعف خدمات پس از فروش خودرو ارايه شده از سوي خودروسازان حتي باعث اعتراض وزير صنايع و معادن نيز شده است؛ به طوري كه وي در پاسخ به اين سوال كه از عملكرد كدام يك از بخش‌هاي صنعت و معدن كشور رضايت نداريد، گفته است كه از عملكرد بخش خدمات پس از فروش در صنعت خودروسازي كشور راضي نيستم.
* * كاهش و تعديل تعرفه واردات
اما در شرايطي كه هنوز قانون حمايت از مصرف‌كنندگان خودرو نيز به اجرا در نيامده است، به نظر مي‌رسد مسوولان دولتي هنوز هيچ قصدي براي كاهش و يا تعديل تعرفه واردات خودرو به كشور ندارند. آن‌ها دليل اين قصد خود را حمايت از صنعت خودروسازي كشور و حفظ اشتغال موجود در اين صنعت عنوان مي‌كنند.
در چنين شرايطي بايد منتظر ماند و ديد كه صنعت خودروسازي كشور تا كي مي‌تواند با شرايط انحصاري ايجاد شده در بازار داخلي به حيات خود ادامه دهد و آيا اين صنعت نبايد بالاخره خود را براي ورود واقعي به بازارهاي جهاني و رقابت با رقباي بزرگ در بازار ايران آماده كند؟

همسر نواب صفوي:
احمدی‌نژاد مستقیماَ تحت تربیت شهید نواب صفوي بوده است

مردم درگیری فکری را با کلام دنبال می‌کنند و درگیری‌های فیزیکی که پس از انتخابات رخ داد کار این مردم نیست بلکه دست‌های دیگری در کار بوده است

همسر شهید نواب صفوی تصریح کرد: احمدی‌نژاد یکی از بچه‌هایی است که مستقیم تحت تربیت شهید نواب بوده است.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا، همسر شهید نواب صفوی صبح امروز در استانداری مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به حوادث پس از انتخابات اظهار داشت: ملت ایران ملتی بزرگ و صاحب اندیشه‌اند که برای اختلاف نظر بایکدیگر درگیر نمی‌شوند. وی ادامه داد: مردم درگیری فکری را با کلام دنبال می‌کنند و درگیری‌های فیزیکی که پس از انتخابات رخ داد کار این مردم نیست بلکه دست‌های دیگری در کار بوده است.
همسر شهید نواب صفوی در مورد احمدی‌نژاد نیز گفت: شجاعت احمدی‌نژاد در مقابل اسرائیل آمریکا و مخالفین قابل تحسین است ضمن اینکه ایشان بسیار ساده زیست هستند. وی با اشاره به اینکه احمدی نژاد در دنیا محبوبیت دارد تصریح کرد: احمدی‌نژاد علاقمندان بسیاری در سراسر دنیا دارد.
همسر نواب صفوي تصريح كرد: خانواده شهید نواب صفوی طی 30 سال گذشته کوچکترین چیزی از حکومت اسلامی درخواست نکرده است.

دولت تصویب کرد؛ 3 شهر جدید در نقشه تقسیمات کشورى


هیئت دولت با توجه به شرایط خاص جغرافیایی منطقه و تقاضاهای مردمی، با تاسیس سه شهر جدید انارستان ، تیتکانلو و لولمان به ترتیب در استان های بوشهر ، خراسان شمالی و گیلان موافقت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیران عضو کمیسیون سیاسی دفاعی بنا به پیشنهاد وزارت کشور با ادغام روستاهای «انارستان» و «گلستان» از توابع دهستان انارستان بخش ریز شهرستان جم در استان بوشهر و ایجاد شهر جدید «انارستان» موافقت کردند.همچنین با موافقت دولت، روستای «لولمان« از توابع دهستان لولمان بخش کوچصفهان از توابع شهرستان رشت در استان گیلان پس ازتجمیع با روستاهای رودبارکی، مبارک آباد، رشت آباد،‌ چلک و کرباسده از توابع همین بخش به شهر لولمان تبدیل شد .
وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی همچنین با تبدیل روستای تیتکانلو، مرکز بخش خبوشان از توابع شهرستان فاروج در استان خراسان شمالی به شهر موافقت کردند.
با تصویب وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت و بنا به پیشنهاد وزارت کشور، روستاها، مزارع و مکانهای بناب، تلخه‌دان ،چاهک ،حرمو ،سه‌جویی ،سرده پایین ،گزستان ،قلعه‌کشکی ،گاوشیر ،مورز ،نالبندان و هردان و وزگه از دهستان دوآب بخش بازفت شهرستان گوهرنگ منتزع و به دهستان بازفت همین بخش الحاق می شود.
بر این اساس ، دهستان بازفت بالا به مرکزیت روستای دهناش مشتمل بر روستاها، مزارع و مکانهای الگی‌علیا ،الگی‌سفلی ،دره‌هندان،وزرگاه ،مورچان ،شورنگ‌دورنگ ،دره‌بوران ،دهناش ،سری ،تیک ،هوشوت ،باغ‌کاری ،رباطک ،شیخ‌عالی ،کیکاوس ،تشنوی ،شرمک ،لبدعلیا ،لبدسفلا ،کارکن‌علیا ،کارکن‌سفلی و شوله در تابعیت بخش بازفت شهرستان کوهرنگ ایجاد می شود.
با موافقت دولت، دهستان شهریاری به مرکزیت روستای شهریاری مشتمل بر روستاها، مزارع و مکانهای بیدامین ،شهریاری ، چندار ، چم‌آباد ، هربکول سفلی ، هربکول علیا ، دزک‌آباد ، شاه عبدالعظیم ، محمدآباد ، مزرعه بردگپ ، موردل ، ملک‌آباد ، یاورآباد ، مزرعه‌شهریاری‌علیا ، مزرعه چگاله ، گردو جمالپور ، ماربره‌علیا ، ماربره‌سفلی ، کلونچی ، دره‌اشکفت ، سفیدار ، نصیرآباد ، گل‌آباد ، پرچفت ، چگاخرگوش ، تقی‌آباد و مزرعه‌ کایه در تابعیت بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ ایجاد می شود. نام دهستان بازفت تابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ به بازفت پایین تغییر می‌یابد.
بر اساس این مصوبه، بخش دوآب صمصامی به مرکزیت روستای صمصامی از ترکیب دهستانهای دوآب و شهریاری در تابعیت شهرستان کوهرنگ ایجاد می شود.
بر اساس مصوبه دولت، وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی همچنین بنا به پیشنهاد وزارت کشور نقاط جمعیتی گچی قشلاق علیا، گچی قشلاق وسطی، گچی قشلاق سفلی، اسکلو سفلی (مدینه قشلاقی) و اسکلو علیا (محمد حسنلو) از دهستان گرمادوز بخش خداآفرین شهرستان کلیبر استان آذربایجان شرقی منتزع به دهستان اصلاندوز شهرستان پارس آباد استان اردبیل الحاق می شود.
این تصویب نامه ها پس تایید رئیس جمهور از سوی محمدرضا رحیمی ،معاون اول رئیس جمهور به دستگاههای اجرایی ابلاغ شده است.

با اعلام گزارش خرداد و تيرماه امسال؛
انجمن حمايت از حقوق كودكان عنوان كرد:
آزار عاطفي با 35درصد، در صدر آزارها وقوع 45 درصد آزارها، توسط پدران


1388/08/09 10-31-2009 09:14:21
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: آسيب‌هاي اجتماعي
گزارش خرداد و تير ماه سال جاري انجمن حمايت از حقوق كودكان نشان مي‌دهد: طي اين دو ماه‌ حدود 68 مورد «كودك آزاري» به دفتر انجمن اطلاع داده شده است كه 53 درصد آزارديدگان دختران و 47 درصد نيز پسر بوده‌اند
به گزارش خبرنگار «اجتماعي» ايسنا، بر اساس اعلام انجمن حمايت از حقوق كودكان 35 درصد آزارها در اين مدت عاطفي، 25 درصد غفلت،21 درصد جسمي، هشت درصد بهره‌كشي، هشت درصد آموزشي و سه درصد جنسي بوده ‌است كه البته بايد افزود كه نوع آزارهاي وارده معمولا همپوشي دارند و يك يا چند نوع آزار توامان صورت گرفته است
.
پدران با 54 درصد و مسوولان بهزيستي و بستگان با يك درصد بيشترين و كمترين افراد آزاردهنده
بستگان از نظر ارجاع كودكان آزارديده جلوتر از مادران بودن
د

بر پايه اين گزارش، 54 درصد آزارها توسط پدران، 27 درصد مادران، هشت درصد نامادري، يك درصد مسوولان بهزيستي، دو درصد ناپدري، هفت درصد دوستان و يك درصد توسط بستگان صورت گرفته است.
نگاهي به آمارهاي انجمن حمايت از حقوق كودكان گوياي اين امر است كه بستگان با 29 درصد در راس ارجاع‌دهندگان كودكان آزارديده به اين انجمن به شمار مي‌رودند كه پس از اين افراد به ترتيب مادران با 27 درصد، همسايه‌ها با 21 درصد، صداي يارا با 14 درصد، خود مددجو(كودك) با چهار درصد و بهزيستي با سه درصد، از افرادي را تشكيل مي‌دهند كه مددجويان را به انجمن ارجاع داده‌اند.
38 درصد از خانواده‌هاي كودكان دچار بيماري‌هاي روحي رواني و 28 درصد نيز طلاق گرفته بودند
وضعيت خانوادگي اين كودكان نيز حاكي از دشواري و مشكلات در ميان خانواده‌هاي كودكان است به طوري كه 28 درصد از والدين اين كودكان «طلاق» گرفته بودند و در ميان 38 درصد از خانواده‌هاي كودكان نيز «بيماري‌هاي روحي ـ رواني» وجود داشته است.
بر همين اساس 23 درصد از هر دو و يا يكي از والدين كودكان «اعتياد» داشته و 9 درصد از كودكان شاهد مشاجره و درگيري بين والدين بوده و دو درصد نيز والدين خود را به علت فوت از دست داده بودند.

روزنامه های صبح امروز تهران، شنبه 9 آبان 1388

روزنامه های صبح امروز تهران، شنبه 9 آبان 1388