بيانيه وزارت خارجه درباره جنايت تروريستي سيستان و بلوچستان

بيانيه وزارت خارجه درباره جنايت تروريستي سيستان و بلوچستان
عاملان اين اقدام كور از وحدت اهل تشيع و تسنن در هراسند

1388/07/26 10-18-2009 19:13:07
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي خارجي - ايران
در پي حادثه تروريستي كه صبح امروز (26/7/88) در شهر سرباز و در آستانه همايش وحدت شيعه و سني منجر به شهادت تعدادي از بزرگان و سران قبايل و عشاير بلوچ و نيز شماري از سرداران دفاع مقدس شد، وزارت امور خارجه بيانيه‌اي صادر كرد.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين بيانيه آمده است
:
« بسمه تعالي
وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران ضمن ابراز همدردي و تسليت به خانواده‌هاي قربانيان حادثه تروريستي شهر سرباز و ملت شريف ايران، بروز اين حادثه را لكه ننگ ديگري بر دامان مروجان تروريسم منطقه دانست و آن را به شدت محكوم مي‌كند. انجام اين اقدام تروريستي در آستانه همايش وحدت شيعه و سني و در جمع سران و بزرگان قبايل منطقه به روشني گوياي اين واقعيت است كه عاملان اين اقدام كور از وحدت و همزيستي برادرانه اهل تشيع و تسنن و رشد و شكوفايي منطقه در هراسند و آن را نشانه گرفته‌اند. اما اين حوادث و اقدامات سخيف كه با پشتيباني برخي كشورها و حاميان گروه‌هاي تروريستي صورت مي‌پذيرد، نخواهد توانست خدشه و خللي در اقدامات امنيت‌ساز با هدف توسعه و شكوفايي اقتصادي و رفاه مردم سلحشور سيستان و بلوچستان به وجود آورد.
وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران ضمن ابراز تاسف از تجهيز و پشتيباني اين اقدامات تروريستي در وراي مرزهاي جمهوري اسلامي ايران، بار ديگر به مدعيان مبارزه با تروريسم يادآور مي‌شود كه برخورد دو گانه و گزينشي با معضل تروريسم كمكي به حل مشكلات آنان در منطقه نخواهد كرد و آثار زيانبار را براي آنان و كل منطقه به بار خواهد آورد.»

0 نظرهای شما: