آغاز تعامل جامعه‌ي تورگردانان با اتحاديه‌هاي خارجي گردشگري

آغاز تعامل جامعه‌ي تورگردانان با اتحاديه‌هاي خارجي گردشگري
چرا دانماركي‌ها به ايران سفر نمي‌كنند؟

1388/07/22 10-14-2009 10:33:08 خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: گردشگري
به‌دنبال مذاكره‌ي تورگردانان ايراني با اتحاديه‌ي بزرگ گردشگري دانمارك، آژانس‌هاي گردشگري و خبرنگاران دانماركي براي آشنايي با ايران و معرفي اين مقصد به مردم حوزه‌ي اسكانديناوي، به ايران مي‌آيند.
ابراهيم پورفرج ـ رييس جامعه‌ي تورگردانان ايران ـ با بيان اين مطلب به خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به سفر چهار روزه‌ي شش نماينده‌ي اتحاديه‌ي بزرگ گردشگري دانمارك به ايران و ديدن شهرهايي مانند تهران، اصفهان، شيراز و كاشان اشاره و اظهار كرد: جامعه‌ي تورگردانان پس از آن‌كه امسال همايش بين‌المللي تورگردانان در ايران برپا نشد، تصميم گرفت، با اتحاديه‌هاي گردشگري ديگر كشورها ارتباط برقرار كند كه در نخستين گام، نمايندگاني از اتحاديه‌ي گردشگري دانمارك در ايران حضور يافتند و علاوه بر ديدن برخي شهرها و آشنايي با جاذبه‌هاي گردشگري كشور، با معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و اعضاي جامعه‌ي تورگردانان ديدار و مذاكره كردند.
به گفته‌ي او، اين اتحاديه كه شامل 25 شركت گردشگري دانماركي است، هر سال حدود 12 تا 15هزار نفر را به دبي و تركيه و 100هزار نفر را به مصر مي‌فرستد. دانمارك پنج‌ميليون و 500هزار نفر جمعيت دارد؛ اما بيش‌تر از تعداد جمعيت واقعي اين كشور، يعني حدود هفت‌ميليون نفر هر سال از دانمارك به ديگر كشورها سفر مي‌كنند، يعني برخي مردم اين كشور در سال چندبار به مسافرت مي‌روند.
وي ادامه داد: در نشست‌هايي كه با رييس اين اتحاديه و نمايندگان ديگر آن داشتيم، فعاليت شركت‌هاي زيرمجموعه‌ي اين اتحاديه، جاذبه‌ها و توانمندي‌هاي ايران بررسي و اين موضوع مطرح شد كه چرا اتحاديه‌ي گردشگري دانمارك، به ايران گردشگر نمي‌فرستد.
پورفرج بيان كرد: براي نمايندگان اين اتحاديه‌ي بزرگ گردشگري باوركردني نبود كه ايران، اين همه ظرفيت گردشگري در شاخه‌هاي مختلف مذهبي، طبيعت و فرهنگ داشته باشد.
وي گفت: رييس اتحاديه‌ي گردشگري دانمارك در نشستي با مسؤولان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مطرح كرد كه در صنعت گردشگري، سرمايه‌ي بزرگي وجود دارد كه شايد ارزش آن در دنياي امروز بالاتر از آثار تاريخي باشد كه آن، رفتار خوب و صميمي مردم ايران با گردشگران و بخصوص آن‌ها (نمايندگان اين اتحاديه) بوده است، چون در كشورهاي ديگر، اين رفتار گرم و صميمي وجود ندارد و آن‌ها اصلا فكر نمي‌كردند كه ايران اين‌قدر مردم خوب و ظرفيت گردشگري داشته باشد و از ما درخواست كردند، تلاش كنيم تا اين فرهنگ به مردم جهان معرفي شود.
پورفرج اظهار داشت: براساس مذاكره با نمايندگان اين اتحاديه، به اين نتيجه رسيديم كه در آينده‌ي نزديك، هر از چندماه پنج شركت بزرگ گردشگري كه بيش‌تر به دبي، تركيه و مصر گردشگر مي‌فرستند، همراه پنج خبرنگار به ايران سفر كنند تا به معرفي سرزمين ما در منطقه‌ي اسكانديناوي بپردازند و از اين حوزه هم گردشگر بتوان جذب كرد.
رييس جامعه‌ي تورگردانان ايران افزود: ما تلاش مي‌كنيم، اتحاديه‌هاي گردشگري ديگر كشورها را به ايران بياوريم تا از طريق آن‌ها با شركت‌هاي گردشگري آن كشورها ارتباط برقرار كنيم و در تعاملي بيش‌تر، گردشگران بيش‌تري را جذب كنيم.

0 نظرهای شما: