امامی ناصری درگفتگو با مهر:

امامی ناصری درگفتگو با مهر:
فرهنگ آشتی بر اساس ماده 7 و 8 قانون مطبوعات توقیف شد


صاحب امتیاز روزنامه فرهنگ آشتی با اشاره به توقیف این روزنامه گفت: با رای هیئت نظارت بر مطبوعات و بر اساس ماده7 و 8 قانون مطبوعات این نشریه متخلف شناخته شده است.

امامی ناصری صاحب امتیاز روزنامه فرهنگ آشتی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سئوالی در خصوص علت توقیف این روزنامه اظهار داشت: در جلسه امروز هیئت نظارت بر مطبوعات نماینده قوه قضائیه آقای سراج و همچنین نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی آقای قمی حضور نداشتند اما رای توقیف روزنامه فرهنگ آشتی صادر شده است.
وی افزود: هفته قبل ما درخواستی را به هیئت نظارت بر مطبوعات مبنی بر انتقال امتیاز این روزنامه از شرکت نشر اندیشه مهر به بنیاد مردم داشتیم.
ناصری ادامه داد: در ماده 9 قانون مطبوعات تنها شرط صاحب امتیازی شخصیت های حقوقی در دو بند احصا شد که یکی مربوط به دارا بودن زمینه فعالیت نشریات و دیگری شامل این موضوع است که این مجموعه در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده باشد.
صاحب امتیاز روزنامه فرهنگ آشتی همچنین گفت: بنیاد مردم هر دو امتیاز را داشته است و این بنیاد صاحب امتیازی یکی دو ماهنامه و فصلنامه را نیز دارد یعنی شرایط مندرج در ماده 9 قانون مطبوعات را داراست.
وی ادامه داد: ما قبلا مدیر مسئول سابق فرهنگ آشتی را عزل کردیم و مدیر مسئول جدید را منصوب نمودیم.
امامی تصریح کرد: در بنیاد مردم و شرکت نشر اندیشه مهر سهامدار عمده، رئیس هیئت مدیره، مدیر عامل و صاحب امتیاز مجاز بنده هستم.
صاحب امتیاز روزنامه فرهنگ آشتی گفت: بر اساس رای هیئت نظارت بر مطبوعات به استناده ماده 7 و 8 قانون مطبوعات مرتکب تخلف شده ایم و به استناد تبصره ذیل ماده 12 نشریه فرهنگ آشتی را توقیف کرده اند.
امامی در توضیح ماده 7 تصریح کرد: بر اساس این ماده انتشار نشریه بدون ذکر نام صاحب امتیاز و مدیر مسئول و نشانی اداره نشریه و چاپخانه آن مجاز نیست ، لذا ما تنها نام مدیر مسئول را در این قسمت درج نمی کردیم به این دلیل که هیئت نظارت بر مطبوعات با مدیر مسئول پیشنهادی ما موافقت نکرده بود و ما در حال بررسی برای معرفی شخص دیگری برای این سمت بودیم.
وی همچنین گفت: به استناد ماده 8 واگذاری امتیاز نشریه به غیر، اعم از قطعی ، شرطی ، اجاره و امثال آن ممنوع است و جرم محسوب می شود مگر در صورت درخواست کتبی از صاحب امتیاز و تصویب هیئت نظارت. لذا هیئت نظارت بر مطبوعات این دو موضوع را از تخلفات ما دانستند در حالی که ما مدیر مسئول نداریم که بخواهیم نام آن را درج کنیم.
امامی خاطرنشان کرد: در نامه ای که امروز از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات به ما ابلاغ شده، آمده است: "شرکت نشر اندیشه مهر ، صاحب امتیاز محترم روزنامه فرهنگ آشتی" بنابراین بر اساس مستند خود آنان هنوز صاحب امتیاز این نشریه تغییر نکرده است
.

0 نظرهای شما: