ديدار فراكسيون روحانيون مجلس با چهار تن از مراجع عظام تقليد

سبحاني‌نيا در گفتگو با فارس خبر داد
ديدار فراكسيون روحانيون مجلس با چهار تن از مراجع عظام تقليد


خبرگزاري فارس: عضو هيئت رئيسه فراكسيون روحانيون مجلس شوراي اسلامي از ديدار فراكسيون روحانيون مجلس با چهار تن از مراجع عظام تقليد خبر داد
حجت‌الاسلام حسين سبحاني‌نيا نماينده مردم نيشابور و عضو هيئت رئيسه فراكسيون روحانيون مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، با اشاره به ديدار روز گذشته اعضاي هيئت رئيسه فراكسيون متبوعش با مراجع تقليد، اظهار داشت: فراكسيون روحانيون مجلس براي تحقق فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر همگرايي در وحدت هر چه بيشتر در جامعه و تحقق منويات مقام معظم رهبري در مجلس و عملياتي شدن نظر علما و مراجع عظام در قانونگذاري، تصميم بر اين شد كه با برخي از علما ديداري صورت گيرد. وي در اين خصوص به خبرنگار فارس گفت: در همين راستا عصر روز گذشته اعضاي هيئت رئيسه فراكسيون روحانيون مجلس ديدار 4 ساعته‌اي را با مراجع عظام حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي، آيت‌الله صافي گلپايگاني، آيت‌الله نوري همداني و آيت‌الله موسوي اردبيلي داشتند. اين عضو هيئت رئيسه فراكسيون روحانيون مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در اين ديدار گزارشي از عملكرد مجلس به خصوص كاركرد مجمع نمايندگان روحاني مجلس به مراجع عظام ارائه شد، تصريح كرد: در اين گزارش تأكيد شد كه نمايندگان مجلس به ويژه نمايندگان روحاني در تلاش هستند كه منويات ارزشمند مراجع را در قانونگذاري عملياتي كنند و مد نظر قرار دهند و اگر در مواردي نظر يا ديدگاهي دارند رهنمود بگيرند و تلاش دارند كه در مجلس به ملاحظات مراجع در عرصه‌هاي مختلف توجه شود. وي با بيان اينكه در اين ديدار از مواضع بسيار حكيمانه مراجع تقليد در تحولات بعد از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري قدرداني شد، اضافه كرد: در اين ديدار بر تأثيري كه مواضع ارزشمند مراجع تقليد در آرامش و انسجام و وحدت جامعه داشتند تأكيد شد به ويژه بر نقش و جايگاه مقام معظم رهبري در كشور و ضرورت حفظ و تقويت اين جايگاه تأكيد شد. به گفته وي در اين ديدار حجت‌الاسلام محمد تقي رهبر نماينده اصفهان، حجت‌الاسلام ابراهيمي نماينده بجنورد، حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد نائب رئيس اول مجلس، حجت‌الاسلام سبحاني‌نيا نماينده نيشابور و حجت‌الاسلام آشتياني و حجت‌الاسلام بنايي نمايندگان قم حضور داشتند. سبحاني‌نيا همچنين گفت: در اين ديدار هر يك از مراجع عظام مسائل و رهنمودهايي را ارائه كردند كه در اين مسائل محورهاي مشترك مورد نظر مراجع عظام تقليد و هيئت رئيسه فراكسيون روحانيون " تلاش براي حفظ وحدت و انسجام در جامعه و تأكيد بر جايگاه ولايت فقيه در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و اينكه ولايت فقيه سكينه نظام و هدف اصلي انقلاب اسلامي ايران است "، بود. به گفته وي در اين ديدار مراجع عظام روي مسائل مختلفي از جمله توجه به مطالبات عمومي مردم و اينكه اين مسائل نبايد مورد غفلت قرار گيرد تأكيد شد و مراجع تقليد رهنمودها و توصيه‌هاي خوبي را در اين راستا داشتند كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
*آيت‌الله مكارم شيرازي: مرجعيت منحصر به چند نفر از مراجع موجود نيست
اين عضو هيئت رئيسه فراكسيون روحانيون مجلس در ادامه گفتگوي خود با فارس با اشاره به بخشي از صحبت‌هاي آيت‌الله مكارم شيرازي، عنوان كرد: در اين ديدار آيت‌الله مكارم شيرازي بيانات ارزشمندي را مطرح كرد اينكه مرجعيت منحصر به چند نفر از مراجع موجود نيست بلكه مرجعيت يك نهاد مقدس و تاثير گذار در جامعه اسلامي بوده و امام خميني (ره) عليه نيز با اتكا به اين جايگاه و نهاد مقدس توانستند نقش بزرگي را در ايران ايفا كنند و بر همين اساس است كه امروز دشمن به جايگاه بالاي مرجعيت پي برده و در راستاي شكستن اين جايگاه تلاش مي‌كند. وي ادامه داد: آيت‌الله مكارم شيرازي در اين ديدار تعامل مجلس هشتم را با قواي ديگر خوب عنوان كرد و گفت كه نقش مجلس از گذشته پررنگ تر شده است، در شرايط كنوني جامعه به دليل فضايي كه بعد از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايجاد شد بين مردم و نظام تا حدودي فاصله افتاد كه بايد تلاش كرد تا مردم به يكديگر نزديكتر شوند و نيروهاي دلسوز انقلاب در كنار يكديگر قرار گيرند. به گفته وي در اين ديدار آيت‌الله مكارم شيرازي در رابطه با مسائل اخلاقي، فرهنگي و اقتصادي در جامعه مسائلي را مطرح كرد.
*آيت‌الله صافي گلپايگاني: در جامعه ديني بايد به نظر مراجع توجه شود
سبحاني‌نيا در ادامه اين گفتگو به بخشي از صحبت‌هاي آيت‌الله صافي گلپايگاني نيز اشاره و تصريح كرد: آيت‌الله صافي گلپايگاني در اين ديدار گفت كه كه شأن مجلس بر تحقق منويات اسلام در زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي بايد مورد توجه قرار گيرد و اينكه مراجع تقليد حرفي از جانب خود بيان نمي‌كنند بلكه حرفي كه مطرح مي‌كنند سخن اسلام و پروردگار يكتا است، در يك جامعه ديني كه قاطبه مردم آن متدين هستند و به مراجع اعتقاد و اعتماد دارند بايد به نظر مراجع توجه شود. به گفته سبحاني‌نيا آيت‌الله صافي گلپايگاني در اين ديدار به نقش بانوان در جامعه و تحكيم خانواده اشاره و توصيه‌هاي را در اين رابطه بيان نمودند.
* دشمنان به حضور تأثيرگذار روحانيت در ايران غطبه مي‌خورند
اين عضو هيئت رئيسه فراكسيون روحانيون مجلس در عين حال با اشاره به بخشي از صحبت‌هاي آيت‌الله نوري همداني، ابراز داشت: آيت‌الله نوري همداني در اين ديدار گفت كه در گذشته مردم فكر مي‌كردند روحانيت نمي‌تواند در مديريت جامعه نقش داشته باشد ولي انقلاب اين فرصت را ايجاد كرد كه علما و روحانيت در عرصه‌هاي مختلف نقش تأثير گذار ايفا كنند و از اين جهت اين حضور تأثيرگذار روحانيت مورد غطبه دشمنان بوده لذا هدف گيري‌ دشمنان اسلام حذف روحانيت و علما از صحنه‌هاي اجتماع بوده و هست بنابراين بايد با توجه به سفارش‌هاي امام خميني (ره) پشتيبان ولايت فقيه باشيم تا به كشورمان آسيبي نرسد. وي همچنين گفت كه آيت‌الله نوري همداني در اين ديدار نقش رهبري را نقشي كليدي و بي‌بدليل براي حفظ نظام و اسلام عنوان كرد و گفت كه اسلام، رهبري و مردم 3 ركن انقلاب اسلامي ايران هستند و بر همين اساس ما بايد حبل الله را تقويت كنيم و امروز محور اتحاد جامعه ولايت فقيه است و ما بايد در راستاي تقويت ولايت فقيه حركت كنيم و قداست اين جايگاه را حفظ كنيم، خوشبختانه مقام معظم رهبري انديشه‌هاي امام خميني (ره) را ادامه داد و نظام را در شرايط خاص از خطرات حفظ كرده است، امروز مهمترين وظيفه ما حفظ وحدت مردم و مقام معظم رهبري است.
* مجلس بايد از جايگاه روحانيت در جهت حفظ اصول انقلاب و وحدت تلاش كند
سبحاني‌نيا بر همين اساس به بخشي از صحبت‌هاي آيت‌الله موسوي اردبيلي اشاره و تصريح كرد: آيت‌الله موسوي اردبيلي در اين ديدار فرمود بايد نقش روحانيت، مرجعيت و علما بايد مورد توجه قرار گيرد و مجلس بايد از اين جايگاه به نفع ملت و تحقق مطالبات عمومي ملت و حفظ اصول انقلاب و وحدت تلاش كند، مجلس بايد در خصوص لايحه بسيار مهم هدفمند كردن يارانه‌ها بسيار توجه و دقت كند تا تبعات منفي اين لايحه دامن مردم را نگيرد.

0 نظرهای شما: