شمار قربانيان آنفلوآنزاي نوع A دركشور دو رقمي شد

شمار قربانيان آنفلوآنزاي نوع A دركشور دو رقمي شد رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت:

موارد ابتلا به آنفلوآنزا «آ» طي يك هفته 173 مورد افزايش يافت


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: بهداشت و درمان - عمومي
رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت، از ابتلاي 173 مورد جديد بيماري آنفلوانزا A و همچنين سه مورد جديد فوت در اثر اين بيماري در كشور طي هفته گذشته خبر داد
.
به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا به نقل از روابط عمومي وزارت بهداشت، دكتر محمدمهدي گويا با بيان اين كه طي هفته گذشته افزايش موارد ابتلا به بيماري آنفلوانزا بيشتر در ميان دانش‌آموزان بوده است، گفت: دانش‌آموزان در صورت ابتلا به بيماري آنفلوانزا تا زمان بهبودي كامل و اجازه از پزشك به هيچ عنوان نبايد به مدرسه بروند. اين افزايش موارد تنها در برخي از شهرها بوده است.
رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت به اولياي دانش‌آموزان و مدارس توصيه كرد، دانش‌آموزاني كه داراي تب و علائم بيماري آنفلوانزا هستند به هيچ عنوان به مدرسه نروند.
وي افزود: طي هفته گذشته 173 مورد جديد ابتلا به بيماري آنفلوآنزا در كشور گزارش شده است كه در مجموع تعداد مبتلايان به اين بيماري در كشور از 476 مورد به 649 مورد رسيده است.
وي تعداد موارد جديد فوت شده طي هفته گذشته را سه مورد اعلام كرد و گفت: يك خانم باردار و دو كودك 11 ماهه و سه ساله عليرغم شروع درمان، حين درمان فوت كردند كه در مجموع شمار فوت‌شدگان در اثر اين بيماري به 10 نفر در كشور رسيده است.
رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت با بيان اين كه خوشبختانه تاكنون هيچ مورد فوت در ميان دانش‌آموزان نداشته‌ايم، به اولياي مدارس توصيه كرد كه از پذيرفتن دانش‌آموزاني كه داراي علائم بيماري آنفلوانزا هستند خودداري كنند.
وي افزود: دانش‌آموزان در صورت ابتلا به بيماري حتما بايد در منزل استراحت كرده و پس از بهبودي كامل به مدرسه مراجعه كنند.

0 نظرهای شما: