پيام تبليغاتي صدا‌وسيما و روزنامه‌ها به معناي قانوني بودن موسسات كنكور نيست

با تشريح اشكال مختلف سوءاستفاده و كلاهبرداري؛
سازمان سنجش به كنكوريها هشدارداد:
پيام تبليغاتي صدا‌وسيما و روزنامه‌ها به معناي قانوني بودن موسسات كنكور نيست
1388/07/22 10-14-2009 10:05:44 خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: صنفي
سازمان سنجش آموزش كشور با صدور اطلاعيه‌اي جهت تنوير افكار عموم داوطلبان و خانواده‌ها در برخورد با اشكال متفاوت تبليغاتي موسسات كنكور و سوء‌استفاده از داوطلبان، تاكيد كرد: سازمان سنجش با هيچ سايت، رسانه و روزنامه‌اي در زمينه انتخاب رشته، اعلام نتايج، طراحي سوال و غيره همكاري نمي‌كند.
به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سازمان سنجش آموزش كشور در اين اطلاعيه آورده است: گاها برخي موسسات با استفاده از واژه «سنجش» در نامگذاري موسسه، مركز و آموزشگاه مي‌خواهند نوعي همكاري موسسه را با سازمان سنجش تداعي كنند، كه اين موسسات مورد تاييد سازمان سنجش نيست.
سواستفاده موسسات از واژه «سنجش» و آدرس اينترنتي سازمان
همچنين سوء استفاده‌ از نشاني اينترنتي پايگاه اطلاع رساني سازمان و تغيير آن در بخش آخر آدرس با پسوندهايي از قبيل
www.sanjesh.com و www.sanjesh.ir و www.sanjesh.net و www.konkoor.com و غيره از ديگر ترفندهاي اين گونه موسسات است كه خانواده‌ها بايد نسبت به آن آگاه باشند.
اخبار كنكور ساير سايتها بجز سايت سازمان سنجش تاييد شده نيست
لازم به ذكر است كه آدرس اينترنتي سازمان
http://www.sanjesh.org بوده و ساير آدرسها و موارد مشابه هيچ گونه ارتباطي با سازمان نداشته و مورد تاييد سازمان نيست و بديهي است كه سازمان مطالب منتشر شده شامل اخبار، اطلاعيه‌ها، اعلام نتايج، مشاوره انتخاب رشته و غيره اين سايت‌ها را تاييد نمي‌كند.
سازمان سنجش با هيچ موسسه و رسانه‌اي در زمينه برگزاري آزمون‌ وانتخاب رشته همكاري نمي‌كند
در اين اطلاعيه سازمان سنجش تاكيد كرده كه اين سازمان سنجش با هيچ موسسه، آموزشگاه و رسانه‌اي در زمينه برگزاري آزمون‌هاي آزمايشي دوره‌هاي فراگير پيام نور، كلاسهاي آمادگي و مشاوره و انتخاب رشته همكاري نمي‌كند.
سازمان سنجش بروشورهاي تبليغاتي براي داوطلبان ارسال نمي‌كند
در اين اطلاعيه آمده است كه ارسال بروشورهاي تبليغاتي به منازل داوطلبان و بكارگيري نام سنجش در متن آگهي و پيام تبليغاتي از ديگر موارد است كه سازمان در اين راستا به اطلاع مي‌رساند سازمان سنجش به هيچ وجه بروشورهاي تبليغاتي و غيره براي داوطلبان ارسال نمي‌كند.
دسترسي به سوالات استاندارد سازمان سنجش امري غيرممكن است
طراحان سوال اجازه همكاري با هيچ موسسه و آموزشگاهي را ندارند
بر اساس اطلاعيه سازمان سنجش، تبليغ سوالات تضميني و قبولي تضميني به طوري كه وانمود مي‌شود موسسه تبليغ كننده به سوالات آزمون دسترسي دارد و يا با بهره‌مندي از اساتيد طراح سوالات نسبت به برگزاري آزمونهاي آزمايشي از ديگر اقدامات اين سازمانها براي سواستفاده از داوطلبان است، لازم به ذكر است كه دسترسي به سوالات استاندارد سازمان سنجش امري غيرممكن است و اساتيد طراح سوال اجازه همكاري با هيچگونه موسسه و آموزشگاهي را ندارند. از آنجا كه بسياري از مطالب منتشر شده در وبلاگ‌ها، فروم‌ها و سايت‌هاي شخصي در خصوص آزمون‌هاي سازمان سنجش آموزش كشور، خلاف واقع و از روي سودجويي و بالا بردن بازديد كننده مي‌باشد،‌اكيدا توصيه مي‌شود كه به عنوان تنها مرجع اطلاع رساني در اين خصوص به سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني
www.sanjesh.org‌مراجعه كنيد بديهي است در صورت لزوم، سازمان داوطلبان را به پايگاه‌هاي اينترنتي مورد تاييد هدايت خواهيم كرد.
سواستفاده برخي دست‌اندرکاران توزيع مدارك ثبت‌نامي كنكور
در اين اطلاعيه ‌با اشاره به ساير اقدامات سودجويانه برخي موسسات آمده است: تبليغ موسسات در زمان توزيع مدارک ثبت‌نامي در باجه هاي پست به گونه‌اي که با دادن دفترچه‌هاي تبليغاتي و يا فرم‌هايي که اطلاعات داوطلبان در آن درخواست شده است و به نظر مي‌رسد موسسه تبليغ کننده مورد تاييد سازمان سنجش است و يا از اين اقدام مطلع است، از ديگر موارد است، متاسفانه برخي از دست اندرکاران توزيع بدون اطلاع سازمان سنجش و صرفا جهت سوء‌استفاده اقداماتي از اين قبيل را انجام مي دهند. بنابراين توصيه مي‌شود از تکميل اطلاعات درخواستي در اين فرم‌ها جدا خودداري کنيد.
تبليغات صدا‌وسيما و روزنامه‌ها به معناي قانوني بودن موسسات و تاييد سازمان سنجش نيست
در ادامه اطلاعيه تاكيد شده است كه پخش پيام تبليغ از صدا‌وسيما و يا روزنامه‌هاي کثيرالانتشار بدين معني نيست که فعاليت اين موسسات و آموزشگاه‌ها قانوني و مورد تاييد سازمان سنجش و وزارت علوم تحقيقات و فناوري است.
سواستفاده از كنكوريها از طريق تماسهاي تلفني
از ديگر اشکال تبليغاتي موسسات اين گونه است كه فردي با داوطلبي به صورت تلفني صحبت کرده و خود را از کارکنان سازمان معرفي مي‌کند و از اين طريق با دادن وعده و وعيد مبالغي را اخذ و سپس ناپديد مي‌شود.
در پايان اين اطلاعيه مجددا تاكيد شده است كه سازمان سنجش در هيچ استان، شهرستان و شهري شعبه يا مرکزي نداشته و به عموم داوطلبان و خانواده آنان توصيه مي‌شود در برخورد با تبليغات واهي و اغواگرايانه موسسات سودجو،‌ واقع بينانه و آگاهانه عمل کنند.
ضمنا در صورت مشاهده هرگونه سواستفاده و تخلف از سوي موسسات آموزشي مراتب را به اطلاع حفاظت آزمونهاي سازمان سنجش آموزش کشور از طريق پست الکترونيکي ذيل به نشاني
hefazatazmon@sanjesh.org اعلام کنند تا موضوع را مورد پيگيري قانوني قرار دهد.

0 نظرهای شما: