تجمع اعتراض‌آميز كارگران واگن پارس اراک

تجمع اعتراض‌آميز كارگران واگن پارس اراک
مدير کارخانه: ما هم مثل كارگران حقوق نگرفته‌ايم!
1388/07/17 10-09-2009 11:20:12
خبرگزاري دانشجويان ايران - اراك سرويس: كار و اشتغال
کارکنان کارخانه واگن پارس اراک در اعتراض به دريافت نكردن حقوق دو ماه اخير خود دست به اعتراض زدند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه مرکزي، مدير کارخانه واگن پارس در اين باره گفت: حقوق کارکنان اين کارخانه بيش از دو ماه است که به تعويق افتاده و مسوول اين امر ايران خودرو است.
منوچهر مقدم افزود: مسوولان ايران خودرو بايد به کمک و ياري اين کارخانه بيايند تا بتوانند مشکلات موجود در اين کارخانه را از بين ببرند.
وي تجمع کارکنان واگن پارس را تنها براي احقاق مطالبات صنفي آنها دانست و افزود: کارکنان واگن پارس مدت دو ماه است که حقوق دريافت نکرده‌اند و قبل از آن نيز به صورت قسطي حقوق دريافت مي‌کردند.
وي با انتقاد از واردات بي رويه واگن و محصولات وابسته به آن گفت: وزارت‌خانه بايد در مقابل اين واردات ايستادگي کند تا کارخانه واگن پارس تنها با 20 درصد توان خود فعاليت نکند.
مقدم تاکيد کرد: خود مديران و مسوولان کارخانه نيز همچون کارگران حقوق خود را دريافت نکرده‌اند.
نماينده اعضاي شوراي اسلامي کار شرکت واگن پارس نيز در اين‌زمينه به خبرنگار ايسنا گفت: دولت بايد در مقابل واردات بي رويه ايستادگي کند.
محمدرضا هاشمي افزود: دولت بايد در مقابل ورود واگن‌هاي دست دوم بايستد تا مشکلات توليد کنندگان داخلي از بين برود.
وي با بيان اين اينکه بيش از دوماه است کارگران حقوق دريافت نکرده‌اند اظهار كرد: از مسوولان مي خواهيم که نسبت به تشکيل جلسه‌اي اقدام کنند تا در جريان مشکلات کارگران اين واحد صنعتي قرار بگيرند.
وي با بيان اينکه اين واحد صنعتي با 25 درصد توان خود فعاليت مي کند خاطرنشان كرد: مشکلات کنوني اين شرکت در مکاتبات مختلف به استحضار مسوولان کشوري و استاني رسيده است که بر اين اساس خواهان رفع اين مشکلات هستيم.
هاشمي تاکيد کرد: مشکلات موجود صنفي است و نبايد عده‌اي از مشکلات کارگران سواستفاده کنند.
وي گفت: يک‌هزار و500 نفر کارگر اين کارخانه هستند که اين روال نگراني هايي را براي آنها بوجود آورده است.

0 نظرهای شما: