روسیه، ترکیه و اسرائیل درباره عرضه گاز رایزنی خواهند کرد


روسیه، ترکیه و اسرائیل درباره عرضه گاز رایزنی خواهند کرد


12:17 1388 / 07 / 17 بوئنوس آیرس، 17 مهر، خبرگزاری «ریا نووستی» "الکساندر مدودف" معاون مدیرعامل "گازپروم" روسیه و رئیس "گازپروم اکسپورت" عصر پنجشنبه به خبرنگاران اطلاع داد که روسیه، ترکیه و اسرائیل در آینده نزدیک رایزنی در رابطه با پروژه خط لوله "جریان آبی رنگ - 2" را آغاز می کنند.
وی گفت: "در آینده نزدیک رایزنی های سه جانبه با حضور ترکیه، روسیه و اسرائیل آغاز می شوند".
مدودف خاطر نشان نمود که خط لوله ای که از طریق آن گاز هم به بازار ترکیه و هم به کشورهای خاور نزدیک عرضه خواهد شد، برای منطقه "نه تنها ارزش اقتصادی و بلکه سیاسی" دارد.
روسیه و ترکیه اواخر ماه مارس سال جاری درباره ایجاد کارگروهی برای تحقق پروژه "جریان آبی رنگ - 2" توافق کرده بودند که امکان عرضه گاز از روسیه به خاور نزدیک، از جمله اسرائیل و سایر کشورها را فراهم می کند.
پیشتر "گازپروم" روسیه و کمپانی ایتالیایی" Eni" تصمیم گرفته بودند که خط لوله انتقال گاز جدیدی تحت عنوان "جریان جنوبی" (به عبارت دیگر "جریان آبی رنگ-2") به اروپا احداث کنند. توان انتقال آن تا 30 میلیارد متر مکعب در سال و ارزش احداث آن بیش از 5,5 میلیارد دلار خواهد بود. "گاز پروم" به همراه "Eni" تا کنون خط لوله انتقال گاز "جریان آبی رنگ" (760 کیلومتر به ارزش 3,3 میلیارد دلار) را احداث نموده اند که روسیه و ترکیه را از طریق اعماق دریای سیاه به یکدیگر وصل می کند.

0 نظرهای شما: