تعطيلي چند كلاس درس در كشور به دليل آنفلوآنزاي خوكي

تعطيلي چند كلاس درس در كشور به دليل آنفلوآنزاي خوكي
رييس مركز مديريت بيماري‌ها خبر داد:
تعطيلي كلاس‌ درس در صورت ابتلاي 15 درصد دانش‌آموزان


1388/07/26 10-18-2009 09:49:39 خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: بهداشت و درمان - عمومي
رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به افزايش موارد بروز آنفلوآنزا نوع «آ» طي هفته گذشته و با بيان اينكه طي هفته گذشته افزايش موارد ابتلا به اين بيماري بيشتر در ميان دانش‌آموزان بوده است، در رابطه با اقدامات پيش بيني شده براي جلوگيري از گسترش اين بيماري در مدارس، گفت: در پيشگيري از آنفلوآنزا«آ» ميان دانش‌آموزان، هدف تعطيل كردن مدرسه نيست.
در صورتي كه تعداد موارد بيماري در يك كلاس از پانزده درصد كل كلاس بيشتر شود، با هماهنگي مديريت مدرسه و آموزش و پرورش نهايتا همان يك كلاس تعطيل مي‌شود.
دكتر محمد مهدي گويا در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا، با اشاره به تعطيلي دو - سه كلاس درس در سطح مدارس كشور به دليل افزايش شمار دانش‌آموزان مبتلا به آنفلوآنزا A در اين كلاس‌ها، در عين حال پراكندگي مربوط به گسترش اين بيماري در كشور را مربوط به چند استان خاص كشور دانست و گفت: پيش‌بيني مي‌شود كه طي هفته جاري تعداد استان‌هاي درگير آنفلوآنزا A بيشتر شود.
دكتر گويا در پايان با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور كنترل آنفلوآنزاي پرندگان در فصل سرد سال بويژه در زمان اپيدمي آنفلوآنزا A در كشور، گفت: تقريبا حدود دو سال است كه آنفلوآنزاي پرندگان در همه جاي دنيا فروكش كرده و بيشتر كشورهاي جنوب شرقي آسيا و مصر درگير اين بيماري هستند. در مجموع حدود دو سال است كه در كل منطقه مديترانه شرقي هيچ موردي از آنفلوآنزاي پرندگان گزارش نشده است. البته نبايد با خوش بيني به اين مساله نگاه كرد. به اين منظور، عليرغم كاهش جدي موارد ابتلا به آنفلوآنزا پرندگان در كشور طي دو سال اخير، اين بيماري به دقت در كشور رصد مي‌شود.
گفتني است، يازرلو رييس آموزش و پرورش شهر تهران نيز پيش از اين با بيان اينكه هنوز موردي از ابتلا به اين بيماري در دانش‌آموزان تهران گزارش نشده است، گفته بود كه تاکنون سه مورد ابتلا به اين بيماري در ميان معلمان گزارش شده است كه پس از طي مراحل نقاهت، براي تدريس در مدارس خود حاضر خواهند شد.
وي در اين راستا، از تجهيز سرويس بهداشتي تمامي مدارس به صابون مايع پيش از آغاز سال تحصيلي خبر داد و تاكيد كرد كه اقدامات بهداشتي در مدارس در طول تابستان براي پيشگيري از ابتلاي دانش‌آموزان به بيماري انجام شده است.

0 نظرهای شما: