*اجراي شبكه ملي IP به صاايران سپرده شد*


*اجراي شبكه ملي IP به صاايران سپرده شد*

معاون فن‌آوري ارتباطات زيرساخت:
پهناي باند مورد نياز كشور با‌ آغاز كار اين شبكه تامين مي‌شود


1388/07/15 10-07-2009 09:40:04 خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات معاون فن‌آوري ارتباطات شرکت زيرساخت زمان اجرايي شدن پروژه شبكه ملي IP را يك ساله عنوان و اظهار كرد: اين پروژه از سال آينده و تقريبا از اواخر شهريورماه اجرايي خواهد شد. محمدعلي آريانيان در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به پروژه شبكه ملي IP و با بيان اينكه شركت «صاايران» برنده اين پروژه شده است گفت: اين شركت تاييديه را گرفته و در حال سفارش دادن تجهيزات و نصب آن‌ها است.
وي با بيان اين كه اين شبكه كليه نيازهاي پهناي باند در كشور را تامين مي‌كند ابراز كرد: با آغاز به كار اين پروژه هر اپراتوري مي‌تواند پهناي باند مورد نيازش را براي اينترنت، اينترانت و VPN تامين كند.
معاون فن‌آوري ارتباطات شرکت زيرساخت درباره پروژه فالكون هم گفت: در پروژه فالكون اينترنت بين‌المللي از خارج از كشور خريداري شده و آن را در لب مرز تحويل مي‌گيريم و بايد با استفاده از شبكه IP اين اينترنت را در داخل كشور توزيع كنيم.
به گزارش ايسنا ارتباطات به کمک شبکه‌هاي IP علاوه بر مشتريان، مزاياي فراواني را براي عرضه‌کنندگان اين خدمات به همراه خواهد داشت. امروز تمامي مراکز سنتي و مدرن عرضه‌کننده خدمات مخابراتي مي‌کوشند شبکه‌هاي خود را با سيستم IP هماهنگ ساخته و سرويس‌هاي افتراقي کيفيتي را براساس اين شبکه‌ها راه‌اندازي کنند، در چنين شرايطي شبکه‌هاي هماهنگ با IP مي‌توانند کارآيي بيش‌تري داشته باشند و در بيش‌تر مواقع هزينه پايين‌تري را به کاربر تحميل کنند.

0 نظرهای شما: