سردار احمدي مقدم:

سردار احمدي مقدم:
پليس در حريم خصوصي مردم تجسس و مداخله نمي‌كند
نيروي انتظامي تنها با جرايم مشهود در سطح جامعه برخورد مي‌كند


1388/07/16 10-08-2009 15:30:31
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - حوادث
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه تلاش پليس در حفظ حرمت حريم خصوصي افراد است، اظهار كرد: پليس در صورتيكه فردي در ظاهر خلافي را انجام دهد و مرتكب جرم مشهودي شود با آن برخورد خواهد كرد

به گزارش خبرنگار حوادث ايسنا، سردار احمدي مقدم امروز در حاشيه مراسم تجديد بيعت با آرمان‌هاي امام راحل در روز سوم هفته نيروي انتظامي در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه ديدگاه امام(ره) درباره حريم خصوصي مردم چه بوده است، گفت: امام راحل حريم خصوصي مردم را در فرمان هشت ماده‌اي خود مشخص كرده است كه بر اساس آن حريم خصوصي مردم بسيار محترم است.
وي ادامه داد: مردم در حريم خصوصي خود آزادند و حتي براي رعايت موازين شرعي و ديني مختارند. اما آنجا كه از حريم خصوصي خود خارج شوند و در منظر قرار گيرند، طبيعتا با رعايت قانون با آنها برخورد مي‌شود.
وي ادامه داد: قطعا نيروي انتظامي سعي بر حفظ حرمت افراد و تجسس و مداخله نكردن در حريم خصوصي مردم دارد.
احمدي مقدم با بيان اينكه پليس هيچ وقت به اينكه مردم در خفا چه مي‌كنند كاري ندارد، تصريح كرد: پليس تنها بخشي را موظف است كه در ظاهر جامعه كسي بخواهد خلافي را انجام دهد و يا مرتكب جرم مشهودي شود كه در اين صورت با آن برخورد خواهد كرد، اما اگر در خفاء جرم سازمان‌يافته‌اي براي گسترش فساد در جامعه صورت گيرد در اين صورت نيز نيروي انتظامي با جرايم سازمان يافته برخورد خواهد كرد.

0 نظرهای شما: